Rising Hell - opis gry
Rising Hell to tzw. wertykalna platformówka z elementami roguelike wyprodukowana przez studio Tahoe Games i wydana przez Toge Productions. Tytuł ukazał się na komputerach, gdzie początkowo dostępny był w programie Early Access, oraz konsolach PS4, Switch i Xbox One.
Rozgrywka - Rising Hell
Fabuła gry opiera się na prostych założeniach. Tytuł pozwala nam wejść w buty demona, którego zadaniem jest uciec z piekła. W odróżnieniu jednak od zdecydowanej większości platformerów, w których brniemy w prawą stronę ekranu, tutaj staramy się podążać w górę i wspinać do wyjścia. Kolejne plansze, warto przy tym dodać, są generowane proceduralnie.
Piekło pełne jest oczywiście wszelkich niebezpieczeństw - zarówno potworów, jak i wymyślnych pułapek. Nasza postać (początkowo dostępna jest tylko jedna, potem da się odblokować kolejne) dysponuje kilkoma przydatnymi umiejętnościami. Oprócz korzystania ze zwykłego skoku może też odbijać się od ścian (by wyskoczyć wyżej), wykorzystać przeciwników do katapultowania się w powietrze lub specjalnego dasha, dzięki któremu zyskujemy kilka klatek nieśmiertelności, co przydaje się zwłaszcza w wyjątkowo gorących sytuacjach.
Przeciwnicy pozostawiają po sobie dwa rodzaje orbów: zielone i czerwone. Zielone regenerują energię, z kolei czerwone pozwalają nabywać power-upy podnoszące potencjał bojowy podopiecznego/podopiecznej. Mogą one dla przykładu zwiększyć siłę bądź wytrzymałość, albo ewentualnie umożliwić powrót do życia w razie zgonu. Sposobem na podniesienie potencjału są również wizyty u Mephista pomiędzy poszczególnymi levelami. Może on usprawnić nasze zdolności w jednej dziedzinie, lecz kosztem innych.
Rising Hell posiada dwa warianty rozgrywki. Jest to Conquest, czyli standardowa ‘kampania’, oraz Gauntlet, czyli tryb ze specjalnymi wyzwaniami oraz sieciowymi rankingami.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych