Downwell - opis gry
Downwell to gra zręcznościowa wyprodukowana przez niezależne japońskie studio Moppin i wydana przez Devolver Digital. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych, urządzeniach mobilnych oraz konsolach PlayStation 4 i PlayStation Vita. Według twórców inspirował się on takimi produkcjami jak Spelunky i Cave Story.
Gra pozwala nam się wcielić w “ciekawskiego”, który podczas wizyty w miejscowym parku wpada na pomysł zbadania jak głęboko sięga tamtejsza studnia. Robi to pomimo świadomości niebezpieczeństw nań czyhających. W zmaganiach z trudnościami, tj. z potworami zamieszkującymi podziemia, pomagają mu specjalne śmiercionośne buty (“gunboots”).
Nasz podopieczny dysponuje na dobrą sprawę tylko dwiema umiejętnościami - może poruszać się prawo lub w lewo oraz skakać. Gdy akurat jest w powietrzu, wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za skok pozwala wystrzelić pocisk ze wspomnianych butów. Także oprawa jest minimalistyczna, składając się z trzech kolorów: białego, czarnego i czerwonego zarezerwowanego dla klejnotów i przeszkadzajek.
Podziemia składają się z plansz, a te plansze dzielą się jeszcze na kilka mniejszych poziomów. Zawartość tychże poziomów generowana jest proceduralnie. W trakcie zmagań napotykamy rozmaitych przeciwników, których można eliminować strzelając bądź rozdeptując (ten drugi sposób nie działa jednak na wszystkich). Po drodze natrafiamy też na bańki. Wkroczenie do nich zatrzymuje czas i stanowi przejście do pomieszczeń zawierających bonusy wszelkiej maści, jak klejnoty czy dopałki do butów. W niektórych przypadkach dostać możemy się też do sklepu, w którym za zebrane świecidełka nabyć można mniej lub bardziej przydatne bibeloty, np. jedzenie regenerujące zdrowie.
Dopałki, swoją drogą, otrzymujemy też po przejściu poziomu. Możemy wówczas wybrać jedną z trzech.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych