TowerFall Ascension - opis gry
TowerFall Ascension to multiplayerowa gra akcji wyprodukowana przez niezależnego twórcę Matta Thorsona. Tytuł pierwotnie ukazał się na Ouya, gdzie był stosunkowo popularny biorąc pod uwagę sytuację tego sprzętu, a następnie wydano go również na PlayStation 4, PSV i PC.
TowerFall wyróżnia styl graficzny przywodzący na myśl klasyczne ośmio- lub szesnastobitowe produkcje. Tutaj mamy jednak do czynienia z grą stawiającą nacisk na wieloosobowe potyczki dla maksymalnie czterech osób, a nie z platformerem. Postacie walczą przy użyciu łuków i wokół tego konceptu kręci się gameplay gry Thorsona.
Po wybraniu zawodnika przenosimy się na dwuwymiarową arenę pełną platform i innych elementów mogących mieć wpływ na przebieg potyczek. Liczba strzał jakie mamy do dyspozycji wcale nie jest nieograniczona, nawet wręcz przeciwnie - jest ich mało i naprawdę musimy wykazać się zręcznością. Wystrzelone strzały można jednak zebrać, wyciągając je ze ścian lub z ciał pokonanych oponentów.
Oprócz celności istotną rolę odgrywają również takie umiejętności jak szybkie poruszanie się po planszach lub uniki, choć w przypadku tych drugich wspomnieć warto, że dobry refleks liczy się podwójnie - postać, która bowiem próbuje uniknąć strzał nieprzyjaciela, jest potem chwilowo bardziej narażona na ataki.
Co warto podkreślić, po planszach porozrzucane są skrzynie z różnymi przydatnymi przedmiotami. Możemy w nich znaleźć osłony, strzały, magiczne skrzydła oraz inne ciekawe artefakty przydające się podczas pojedynków. Sęk jednak w tym, że chcąc dobrać się do zawartości narażamy się na atak, co jest w stanie wykorzystać bardziej wyrobiony oponent.
Każde starcie kończy się replayem przedstawiającym final killa. Patent ten, w założeniach twórcy, pozwala przeanalizować technikę zwycięzcy.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych