Let it Die - opis gry
Let It Die, znane wcześniej jako Lily Bergamo, to gra akcji w konwencji roguelike wyprodukowana przez japońskie studio Grasshopper Interactive i wydana przez GungHo Entertainment. Tytuł ukazał się na PlayStation 4. Był on udostępniany w formule F2P, tzn. można go było pobrać za darmo.
Akcja Let It Die dzieje się w niedalekiej przyszłości, po wielkiej katastrofie. Na niewielkiej wysepce w południowej części Tokyo wznosi się ku niebu wielka wieża zwana Tower of Barbs. Liczy ona około pięciuset metrów, choć według legend z każdym rokiem jest coraz wyższa. Legendy mówią też, że na jej szczycie znajduje się niezwykły skarb. Wielu śmiałków próbowało go zdobyć, lecz nikt jeszcze nie zdołał sobie poradzić z licznymi niebezpieczeństwami czyhającymi po drodze.
Nasze zadanie, jak nietrudno się domyślić, polega na dostaniu się na szczyt wspomnianej wieży. Droga ta nie będzie jednak usłana różami. Produkcja Grasshopper jest grą typu roguelike, która nie pieści się z grającymi. Kolejne pomieszczenia są generowane proceduralnie, a śmierć czeka na każdym kroku - oprócz standardowych pułapek i przeciwników są to np. także haterzy, duchy pokonanych graczy. System walki przypomina serię Souls. Do dyspozycji otrzymujemy różnego rodzaju bronie - począwszy od pił mechanicznych, a skończywszy na rewolwerach (możemy sobie ustawić trzy sety/zestawy i przełączać się między nimi). Ekwipunek znajdujemy w trakcie eksploracji lub po uprzednim zgarnięciu planów. Co warto przy tym dodać, sprzęt ulega zniszczeniu. Zdrowie regenerujemy zjadając różne stworzenia napotykane w wieży, zwłaszcza duże żaby, tu i ówdzie natknąć się też możemy na grzybki o mniej lub bardziej pozytywnych właściwościach. Da się nimi dla przykładu rzucać jak granatami. Przedmiotów używa się korzystając z touchpada.
Ekwipunek i przedmioty to nie wszystko. W grze zaimplementowano też system rozwoju. Nasza postać może wbijać na wyższe poziomy doświadczenia (choć nie da się grindować, bowiem level capy zwiększają się wraz z postępami) i specjalizować się w posługiwaniu innymi typami broni. Podobnie jak w przypadku innych gier roguelike, konsekwencją śmierci jest poważna - tracimy postać (chyba że uiścimy odpowiednią opłatę).
Jak na grę F2P przystało, znajdziemy tu mikrotranskacje ułatwiające rozgrywkę w ten lub inny sposób. Waluty są dwie - Kill Coins, które zarabiamy w trakcie zmagań (np. wykonując questy), oraz Death Medals. Tą drugą można nabyć za prawdziwe pieniądze. Jedną z korzyści jakie daje jest możliwość kontynuowania eksploracji bezpośrednio po wtopie.
Let It Die posiada też asymetryczny multiplayer. Gracze mogą dokonywać rajdów na ‘bazy’ innych graczy gdy ci są offline: kraść ich dobra lub brać zakładników (za których potem można żądać okupu).
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych