RoboCop

RoboCop

6,6
36 oceny

Ocena wg platformy:

NES 6.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Data East
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
4 godzin
Premiery
Świat:
25.08.1989
Europa:
25.04.1991
Producent:
Data East
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
4 godzin
Premiery
Świat:
25.08.1989
Europa:
25.04.1991

RoboCop - opis gry

RoboCop to side-scrollowana gra akcji wyprodukowana przez Data East i wydana przez Ocean Software na wiele platform, w tym Nintendo Entertainment System. Produkcja powstała na licencji popularnego filmu sensacyjnego o tym samym tytule.

Podobnie jak w filmie Paula Verhoevena, akcja dzieje się w zahaczającym o dystopię Detroit. Liczni kryminaliści traktują upadłe miasto niczym swoje prywatne poletko i w głębokim poważaniu mają stróżów prawa. Przykładem tej postawy jest śmierć Alexa Murphy’ego, szeregowego policjanta, który ma jednak to szczęście, że dostaje drugą szansę jako RoboCop - cybernetyczny superglina stworzony przez potężną korporację Omni Consumer Products.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Określenie “gra akcji” lepiej pasuje do adaptacji RoboCopa niż np. action-platformer, ponieważ ze względu na brak skoku nie ma tu sekcji typowo zręcznościowych. Na przejście czeka sześć poziomów, które bazują na miejscówkach widzianych w filmie. Pomiędzy nimi pojawiają się natomiast cut-scenki pod postacią statycznych ilustracji i napisów.

 

RoboCop posiada do dyspozycji kilka broni, w tym np. zwyczajny pistolet oraz działko. Może ponadto oklepywać michę przeciwnikom za pomocą pięści. W grze pojawiają się różni oponenci, zaczynając od psów, poprzez bandziorów, a skończywszy na bossach, którzy powinni być znani osobom znającym film (stoczymy tu m.in. walkę z robotem ED-209). Sam gameplay jest dość standardowy - staramy się bowiem nacierać w jedną stronę ekranu i eliminować nacierające szumowiny. U dołu ekranu towarzyszą nam dwa wskaźniki o zasadniczym znaczeniu - jeden przedstawia obecny stan zdrowia podopiecznego (obok znajduje się literka P), drugi to natomiast upływający czas (T).

 

Oprócz cut-scenek pomiędzy poziomami mamy też minigrę, która testuje naszą celność na strzelnicy. Biorąc w niej udział możemy podreperować stan RoboCopa.

Wideo - RoboCop

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper