Rollcage - opis gry
Rollcage to futurystyczna gra wyścigowa wyprodukowana przez studio Attention to Detail i wydana przez Psygnosis na PlayStation w 1999 roku. Głównymi atrakcjami tytułu była możliwość wykorzystywania podczas wyścigów ścian i sufitów oraz ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Fatboy Slim.
W Rollcage do wyboru mamy na wstępie szóstkę postaci, które opisano odmiennymi parametrami. Przechodząc grę na Easy odblokowujemy siódmego zawodnika (najlepszego), choć pozostaje on poza naszym zasięgiem dopóki nie zaliczymy także najwyższego poziomu trudności.
Specjalne samochody, jakie oddano nam do dyspozycji w grze Attention to Detail, mogą jeździć po ścianach i sufitach, dając odczuć rzadko spotykaną w racerach dynamikę. Jakby tego było mało, posiadają też bronie i inne dodatki, które są w stanie zdewastować otoczenie (np. budynki stojące blisko toru). Mamy na nie dwa sloty, co wymusza trochę więcej strategicznego planowania, zwłaszcza, iż power-up’y da się poniekąd łączyć, np. odpalając dwa boosty jednocześnie. Prędkości rozwijane w ten sposób jeszcze bardziej podkręcają i tak zawrotne tempo.
Tras znajdziemy w Rollcage szesnaście - po cztery na jeden “świat”. Są to Neoto City (futurystyczne orientalne miasto), Harpoon Islands (tropikalne wysepki), Sapphire Springs (motyw śnieżnej krainy) i Outworld (kopalnie na Marsie). Możemy się na nich ścigać w trybach League (tryb główny), Arcade (niezobowiązujący wyścig), Time Trial (wykręcanie jak najlepszych czasów) i Multiplayer (rywalizacja dla maksymalnie dwóch graczy).
Jak wspomnieliśmy na wstępie, ważną rolę odgrywała także ścieżka dźwiękowa znacząco uprzyjemniająca zabawę. Muzykę na użytek gry skomponował Fatboy Slim, ale znalazły się tu także licencjonowane kawałki E-Z Rollers, Pressure Rise, Aphrodite, Ashley Beedle, Organized, Hoax, Les Rosbifs, Ratman, Danmass, Ed Rush & Nico, Pascal i Freestyles. Psygnosis do sprzedaży wprowadziło nawet dwupłytową limitowaną edycję z soundtrackiem.
Rollcage zbierało w swoim czasie bardzo pozytywne opinie ze wszystkich możliwych stron. Gra doczekała się bardziej rozbudowanego sequela (także na PlayStation), jednak pomimo jeszcze wyższego poziomu jakościowego zakończył on żywot tej dobrze zapowiadającej się serii.
Komentarze (27)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych