WipEout Fusion - opis gry
WipEout Fusion to gra wyścigowa traktująca o rywalizacji futurystycznych poduszkowców, która ukazała się w 2002 roku na PlayStation 2. Za jej produkcję odpowiadało należące do Sony Studio Liverpool. Fusion było piątą częścią serii, jeśli wliczać WipEout 64.
W Fusion gracz uczestniczy w nowej lidze zwanej F9000 Anti-Gravity Race League. Ogólne zasady się nie zmieniły, ale gra przedstawiła też kilka znaczących nowości. Na uwagę zasługują choćby tory, które tutaj bywają trzy razy dłuższe od tych przedstawionych w poprzednich częściach. Ale to nie wszystko. Znajdują się na nich również liczne skróty (niektóre ukryte) oraz otwarte obszary (jakby choćby odcinek pełny niebezpiecznych głazów), po których można poruszać się z większą swobodą, a nie jak po sznurku.
Główne warianty rozgrywki to Arcade, gdzie odblokowujemy nowe tory po zdobyciu złotego medalu, oraz AG League, czyli turniej składający się z kilku wyścigów (zdobywamy w nich punkty, który sumują się następnie w klasyfikacji generalnej), w którym za zwycięstwo otrzymujemy dostęp do jeszcze trudniejszych zawodów lub bierzemy udział w wyzwaniu umożliwiającym zdobycie kolejnego zespołu/bolidu.
Dostępny jest również Challenge, który po raz pierwszy przedstawiono w WipEout 64. Każdy zespół otrzymuje w nim zestaw kilku zadań, które należy zaliczyć na złoty medal, by odblokować następne. Do gry trafił ponadto Zone Mode zdobywając z miejsca uznanie fanów serii. Gracz porusza się w nim po torze i z każdym kolejnym okrążeniem szybkość jego bolidu rośnie. Celem jest nie doprowadzić do zniszczenia pojazdu.
Kolejne zmiany dotyczyły (pośrednio i bezpośrednio) broni, które zgarniamy podczas wyścigu. Twórcy nie tylko poprawili sztuczną inteligencję rywali, czyniąc ich bardziej agresywnymi, ale dodali także nowe power-upy, w tym tzw. superbronie. Każdy zespół posiada unikalne dla siebie rozwiązanie do których dostęp otrzymujemy po zaliczeniu wyzwań w trybie Challenge.
Nowa jest również koncepcja pieniędzy. W zależności od pozycji na mecie w lidze otrzymujemy pewną ilość kasy, którą możemy następnie przeznaczyć na rozwój pojazdu. Usprawnić da się sporo parametrów: maksymalną szybkość, hamulce, siłę ognia, wytrzymałość osłony itd. Odpicowane bolidy służą nam w AG League i Arcade, ale nie można ich używać w Challenge.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych