SSX On Tour - opis gry
SSX On Tour to czwarta część stworzonej przez studio EA Canada serii. Gra została wydana w 2005 roku na PlayStation 2, Xbox'a, GameCube'a i PlayStation Portable, oferując graczom masę nowości, które odróżniają ją od poprzednich odsłon cyklu.
Zmiany dotknęły przede wszystkim fundamentalnego elementu serii. Gracze nie są już skazani wyłącznie na deski snowboardowe, bowiem mogą sprawdzić swoje siły także w roli narciarzy. Choć po raz kolejny możemy wcielić się w stworzonych wcześniej zawodników, którzy goszczą w cyklu od jego pierwszej części, mamy także możliwość powołania do życia własnego zawodnika, w którego skórę wchodzimy w głównym trybie (tytułowy On Tour). Wybieramy wtedy, czy wolimy narty, czy też pozostajemy przy desce, pamiętając przy tym, że wybór jest permanentny - chcąc przenieść się do drugiej dyscypliny, konieczne jest założenie innego profilu. Możemy także zdecydować o wyglądzie i wyposażeniu naszego alter ego, natomiast statystyki rozbudowujemy już w trakcie właściwej rozgrywki. Wygrywając kolejne zawody otrzymujemy stosowną pulę tak zwanego "Hype'u", który odzwierciedla nasze postępy w karierze.
Podczas zabawy możemy uczestniczyć w dwóch rodzajach zawodów. "Events" to główne wyzwania, w których znajdziemy zarówno standardowe wyścigi, jak i turnieje, w których ważna jest ilość punktów zdobytych za wykonywanie trików. "Shreds" natomiast to imprezy nieoficjalne, w których uczestniczymy w najróżniejszych i niedostępnych nigdzie indziej, formach konkurencji. Świetnym dodatkiem okazały się wyzwania, które w niektórych konkurencjach stawiają przed nami autorzy. Ot, choćby wyścig, w którym trzeba jak najrzadziej dotykać śniegu. Gdy lądujemy na puchu, pojawia się odliczający czas zegar, a gdy dobije do zera, zostajemy zdyskwalifikowani. Podobnie jak miało to miejsce wcześniej, także tutaj soundtrack składa się z utworów największych sław. Gra zrobiła jednak ukłon w stronę rockowych klimatów, a na ścieżce dźwiękowej, obok rapowych ekip pokroju The Jurassic 5, znalazły się takie tuzy ciężkiego brzmienia jak Def Leppard, Motorhead, Scorpions czy Iron Maiden. Cała oprawa, począwszy od HUD-a, a skończywszy na menusach, utrzymana jest w stylu szkicownika z pracami artysty zafascynowanego rockiem. Liftingu doczekał się też system trików - specjały (zwane Monster Tricks) dusimy wychylając prawego analoga.
Trzonem gry pozostała szalona zabawa na stoku i podobnie jak w „trójce”, tu też do dyspozycji oddano graczom jedną górę, W wersji na konsolę Nintendo jako grywalni zawodnicy pojawili się Mario, Luigi, a także Księżniczka Peach. Ponadto pojawił się tu także inspirowany grami z serii etap oraz piosenka z serii Super Mario Bros.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych