SSX 3 - opis gry
SSX 3 to trzecia odsłona kultowej serii, stworzona przez studio EA Canada. Gra została wydana w 2003 roku przez EA Sports BIG, w wersjach na na PlayStation 2, Xboxa, GameCube'a oraz konsolę Game Boy Advance.
Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich odsłonach cyklu, SSX 3 pozwala nam wcielić się w snowboardzistę, który, pnąc się po szczeblach kariery staje się rozpoznawaną na całym świecie osobistością. EA Big zaserwowało coś, co można nazwać snowboardowym sandboksem. „Trójka” zerwała ze sztywnym podziałem na trasy, oddając nam w zamian do dyspozycji jedną, masywną, zdradziecką i kryjącą masę atrakcji górę, która składa się z trzech szczytów. Pozwoliło to na zaimplementowanie do gry nowatorskiego trybu, w którym gracz może zjechać z najwyższego punktu góry aż do jej podstawy. Taki przejazd trwa ponad trzydzieści minut, zapewniając zawodnikom niespotykane dotąd wrażenia. Początkowo gracz ma dostęp jedynie do pierwszego, najmniejszego szczytu, jednak w miarę postępów w grze otrzymuje on do dyspozycji także dwa kolejne.
Poszczególne szczyty różnią się nie tylko wysokością, lecz także budową, co sprawia, że wrażenia towarzyszące poszczególnym przejazdom mogą się od siebie diametralnie różnić. Gracze mogą uczestniczyć w zawodach pogrupowanych w konkretne dyscypliny. Oprócz klasycznego wyścigu, w którym liczy się pozycja na mecie, można sprawdzić się w Slopestyle'u (polegającym na zdobyciu jak największej ilości punktów w trakcie jednego przejazdu), a także takich wariantach jak Big Air , Halfpipe, Freeride (swobodna jazda bez wyznaczonych żadnych celów). Nowością były tzw. Big Challenges, zabawne eventy polegające np. na rozbijaniu szklanych paneli czy trafianiu w cele. Autorzy gry zrezygnowali z podziału desek i opisujących je parametrów. „Trójka” stawia na kustomizację, więc możemy zasuwać na sprzęcie, który wpadł nam w oko ze względu na wygląd, bez obaw o jego osiągi.
Oprócz tego na sprawdzenie czeka tutaj kilkanaście zróżnicowanych tras, które zostały przystosowane do konkretnych dyscyplin. Istotnym elementem rozgrywki jest specjalny pasek, który napełnia się w trakcie wykonywania różnego rodzaju trików. Kiedy uda nam się wypełnić go do końca, otrzymujemy dostęp do jeszcze bardziej efektownych sztuczek, jakie są tutaj określane mianem „Uberów”. Poszczególne "wygibasy" można łączyć w efektowne kombinacje, które zapewniają jeszcze większą ilość punktów. W zamian za wygrywanie kolejnych zawodów otrzymujemy pieniądze, które możemy wydać na ulepszenie umiejętności naszego zawodnika oraz na zakup nowego sprzętu. Obrazu dopełnia najbardziej dopasiony spośród wszystkich odsłon OST (35 licencjonowanych kawałków) oraz możliwość szarpania w Sieci.
Komentarze (20)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych