SSX Blur - opis gry
SSX Blur jest grą wyścigową traktującą o snowboardzie, wyprodukowaną przez studio EA Montreal i wydaną przez firmę EA Sports Big w marcu 2007 roku na konsolę Nintendo Wii. Blur jest piątą odsłoną serii SSX i pierwszą, jaka ukazała się na Wii.
Rozgrywka w Blur jest bardzo podobna do poprzednich części - bohaterowie rywalizują ze sobą w szybkiej jeździe na nartach i snowboardzie, wykonując przy tym efektowne ewolucje. Deweloper przygotował kilka trybów zabawy: Quickplay dla niecierpliwych, multiplayer na jednej konsoli, trening oraz karierę. Na początku warto zapoznać się z samouczkiem. Pokazano w nim wszystko, co nowego wymyślił deweloper, tworząc symbiozę serii z wilotem i nunchakiem. Skręcamy nie tylko gałką, ale całym nadgarstkiem, graby wykonujemy przytrzymując Z na nunchaku i wychylając ją do jednej z czterech pozycji. Podrzucając nunchuka skaczemy, potrząsając oboma kontrolerami wstajemy po upadkach. Wilot z kolei pomaga w wykonywaniu reszty trików. Wszelkie obroty i podważające podstawowe prawa fizyki akrobacje gracz wykonuje naśladując prosty ruch ręką w poziomie bądź pionie.
Głównym trybem w produkcji EA Montreal jest kariera. Wybieramy swoją postać, choć na początku wybór jest mocno ograniczony, jednak szybko odblokujemy każdą dostępną. Wszystkie mają charakterystyki dotyczące przyspieszenia, maksymalnej prędkości sunięcia w dół stoku, trików i grindowania. Rozwijamy je poprzez punkty przyznawane za medale. Od momentu zdecydowania się na kogoś, nasz bohater rywalizuje z pozostałą jedenastką w każdej konkurencji przez cały czas trwania gry. Jakiekolwiek podjęte przez nas wyzwanie jest podliczanie w specjalnym rankingu. Deweloper zaimplementował także tryb multiplayer, jednak tylko offline. Dynamiczna rozgrywka w SSX Blur to przede wszystkim zasługa torów, na których nie ma praktycznie płaskich terenów, są za to przepaście, cienkie przesmyki czy ogromne wyskocznie, a także mnóstwo rozwidleń. Co ważne, każdy łańcuch górski ma wyróżniające go cechy charakterystyczne, dlatego podczas kolejnych zjazdów nie czuć monotonii.
Pod względem oprawy graficznej SSX Blur prezentuje się przeciętnie, nasuwając skojarzenia z odsłonami wydanymi na PlayStation 2. Styl serii, czyli kolorowe ciuchy i eksplozje fajerwerków na stoku, obecne są także tutaj.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych