Sakura Wars: So Long, My Love - opis gry
Sakura Wars: So Long, My Love to strategia turowa wyprodukowana i wydane przez Sege. Gra ukazała się pierwotnie na PlayStation 2, następnie jej konwersja trafiła na Wii (do Europy dotarła tylko ta druga wersja). Za jej produkcję odpowiadają między innymi autorzy serii Valkyria Chronicles.
Sakura Wars: So Long, My Love pozwala nam się wcielić w młodego japońskiego oficera marynarki wojennej, który przybywa do alternatywnego Nowego Jorku lat 20-ych ubiegłego wieku. Zadaniem Shinjiro Tagi jest powstrzymanie złego warlorda pragnącego podbić Amerykę. Aby podołać, on i jego podwładni, muszą jednak działać pod przykrywką jako zespół muzyczny.
Grę współtworzą dwa tryby rozgrywki: Adventure Mode i Battle Mode. W tym pierwszym przejmujemy kontrolę nad Shinjiro, którym możemy sobie pobiegać po Nowym Jorku obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby. Zaimplementowano w nim system LIPS (Live & Interactive Picture System), który podczas pewnych wydarzeń lub konwersacji pozwala nam na interakcję z innymi postaciami. Właściwe poprowadzenie rozmowy wpływa na relacje protagonisty z członkami ekipy, co przekłada się z kolei na bieg fabuły i zakończenie.
W trybie przygodowym możemy także używać przedmiotu o nazwie Cameraton. Pełni on funkcje aparatu fotograficznego, zegarka i radia.
Jeśli chodzi o starcia, to uczestniczy w nich maksymalnie sześć postaci, które walczą na trójwymiarowych arenach w swoich mechach. System łączy cechy strategii turowej i RTS-a. Podczas kolejki naszego podopiecznego możemy działać w miarę swobodnie przez pewien okres czasu, o czym informuje specjalny wskaźnik. Oprócz zwyczajnych umiejętności typu atak czy obrona każda z postaci posiada jeszcze techniki specjalne.
Produkcja Segi otrzymywała przeważnie bardzo pozytywne oceny. Najlepiej oceniano zwłaszcza fabułę, gorzej wypadały długo trwające bitwy. Niestety, So Long, My Love to jak dotychczas [2013 rok] ostatnia część serii Sakura Wars.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych