Disgaea 2: Cursed Memories - opis gry
Disgaea 2: Cursed Memories to strategia turowa wyprodukowana przez studio Nippon Ichi na PlayStation 2. Gra była sequelem Disgaea: Hour of Darkness, ale nie kontynuowała przedstawionych tam wątków. W odróżnieniu do oryginału “dwójkę” wydano na płycie DVD.
Piętnaście lat przed wydarzeniami ukazanymi w grze wielki czarownik Zenon rzucił klątwę na ludność Veldime w wyniku czego wszyscy zamienili się w demony. Jedyną osobą, która zachowała swoją postać, jest główny bohater, Adell. Musi on pokonać oprawcę, by przywrócić wszystkich do pierwotnej formy, w czym chce mu pomóc matka. Niestety, jej zadanie, które zakładało przyzwanie czarnoksiężnika, kończy się fiaskiem i zamiast antagonisty pojawia się jego córka Rozalin. Rezygnując całkowicie z wszelkich podejrzanych dróg na skróty oboje ruszają w długą podróż do siedziby Zenona.
Disgaea 2 podzielona jest na trzynaście rozdziałów. Każdy z nich rozpoczyna się cut-scenką podczas której dowiadujemy się o naszym nowym zadaniu. Bazą wypadową w grze jest rodzinne miasto Adella, skąd można wybrać np. następny cel podróży.
Nowy rozdział oznacza odblokowanie nowej miejscówki na mapie, gdzie musimy stoczyć serię bitew, by posunąć fabułę do przodu. System walki nie uległ większym zmianom względem pierwowzoru. Pola walki przypominają szachownicę. Każda jednostka na nim zajmuje jedno pole. Założenia są takie, by wyeliminować wszystkich przeciwników. Do dyspozycji mamy ataki, które zadają obrażenia konkretnemu celowi lub ranią wszystkich znajdujących się w zasięgu rażenia. Nowych, coraz lepszych umiejętności wyuczamy się zdobywając kolejne poziomy doświadczenia. Zdolności mogą poza tym nadal rosnąć w siłę, co zależne jest od częstotliwości ich używania. Fani RPG-owego grindu znajdą tu spokojnie materiał na dziesiątki godzin zabawy.
Z pierwszej części powraca Item World, który pozwalał (i nadal pozwala) na usprawnianie posiadanych przedmiotów. Gracz może sobie jakiś wybrać z inwentarza i następnie przenieść się do jego świata, gdzie bierze udział w losowo generowanych bitwach. Ich poziom trudność zależny jest od jakości ekwipunku.
Wraca też motyw z parlamentem, który reguluje nasze poczynania, np. dostęp do niektórych map. Członków Dark Assembly można przekupić lub toczyć z nimi boje.
Nowością jest natomiast Land of Carnage, specjalny punkt wypadowy, z którego mamy dostęp do wcześniej zaliczonych map. Pozwala on zetrzeć się z mocno dopakowanymi wersjami pokonanych przeciwników.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych