Ring of Red - opis gry
Ring of Red to mieszanka strategii czasu rzeczywistego i strategii turowej, wydana przez Konami w 2001 roku. Gra powstała z myślą o konsoli PlayStation 2.
Fabuła Ring of Red przedstawia nam alternatywną wersję historii znanej z książek. Po zbombardowaniu Hiroshimy i Nagasaki przez Stany Zjednoczone, Japonia nie zrezygnowała udziału w wojnie. Kraj dostał się w dwie strefy wpływów - jego południowa część znalazła się w rękach Stanów Zjednoczonych, natomiast północna została przyłączona do Związku Radzieckiego. Kiedy w 1950 opracowano nowe technologie, które pozwoliły na wprowadzenie na pole bitwy potężnych mechów (kroczących maszyn bojowych), obie strony po raz kolejny rzuciły się na Kraj Kwitnącej Wiśni, chcąc opanować całe jego terytorium.
W trakcie rozgrywki gracz może obserwować wydarzenia na froncie z dwóch perspektyw. Pierwszą jest ogólny rzut na sytuację w kraju, gdzie podejmujemy decyzje w trybie turowym. Plansza została podzielona na kwadraty, po których mogą poruszać się jednostki. Mają one jednak ograniczony zasięg, przez co gracz musi wykazać się zmysłem taktycznym, by dobrze zaplanować kolejne ruchy. To tutaj można również przejmować cele strategiczne oraz rekrutować nowych podwładnych. Kiedy jednak dojdzie do starcia, gra zmienia się w strategię czasu rzeczywistego z domieszką gry akcji, gdzie możemy nie tylko wydawać polecenia piechocie, lecz także bezpośrednio kontrolować konkretną jednostkę, bezpośrednio decydując o tym kiedy ma zostać oddany strzał (kamera zmienia wtedy perspektywę, pozwalając graczowi dokładnie wycelować).
Do dyspozycji graczy oddano cztery rodzaje mechów, które różnią się od siebie wytrzymałością i siłą ataku. Podczas gdy Standard AFW to najbardziej uniwersalna maszyna, Light AFW charakteryzuje się dużą szybkością, lecz także słabą wytrzymałością. 4-Leg AFW natomiast ma największą siłę rażenia, jednakże są niesamowicie powolne. Anti-AFW z kolei zostały zbudowane z myślą o bezpośrednich starciach na krótkim dystansie. W przypadku ludzi różnice dotyczą także profesji i umiejętności. Nasi podwładni dzielą się na sześć rodzajów - polecenia wydajemy bowiem standardowym żołnierzom, snajperom, mechanikom (którzy naprawiają zniszczone mechy), medykom (leczącym zranione jednostki), a także zwiadowcom.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych