Front Mission 5: Scars of the War - opis gry
Front Mission 5: Scars of the War jest strategią turową z mechami w roli głównej, wyprodukowaną i wydaną przez Square Enix w grudniu 2005 roku na PlayStation 2. Gra uchodzi za najlepszą części serii, jednak oficjalnie nie ukazała się poza Japonią. Fani musieli skorzystać z fanowskiego tłumaczenia wypuszczonego cztery lata po premierze.
“Piątką” to swego rodzaju kompilacja wielu części Front Mission (nie tylko numerowanych) zarówno pod względem fabuły, jak i rozgrywki.
Przebieg gry zasadniczo nie uległ zmianie, jednak po raz pierwszy w historii serii wprowadzono cut-scenki, by nadać fabule bardziej filmowego charakteru. Każda czynność nadal kosztuje punkty AP, względem “czwórki” dodatkowo rozbudowano funkcję Links, która umożliwia wspólne działanie (w ofensywie i defensywie) podlegających nam wanzerom. Na polu bitwy nadal możemy znajdować pakunki z użyteczną zawartością, nowością jest jednak “friendly fire”. Od tej pory stojące na linii ognia jednostki mogą otrzymać obrażenia niezależnie od ich przynależności. Warto mieć to na uwadze zwłaszcza, iż różne rodzaje amunicji posiadają różne właściwości (np. naboje do shotguna rozpryskują się).
Wśród nowości są także części wanzerów, które nadają umiejętnościom nowych właściwości, a także New Game+ oraz wyższy stopień trudności. Do dyspozycji graczy oddano także Arenę (gdzie mogą walczyć o różne nagrody m.in. z bohaterami poprzednich odsłon FM), symulator podnoszący potencjał bojowy, opcję wyboru własnej ścieżki, możliwość werbowania żołnierzy do oddziału itd. itp. Wracają poza tym wielkie bitwy nieobecne od czasów FM2.
Historia rozgrywa się na przestrzeni pięciu dekad życia Waltera Fenga, żołnierza Stanów Zjednoczonych Nowego Kontynentu, rozwijając i zamykając wątki ze wszystkich numerowanych części serii (i nie tylko z nich). Fabuła została jednak skonstruowana tak, by mogli się nią nacieszyć także zieloni w temacie. Gracz obserwuje różne strony procesu globalizacji i świat po powstaniu wielkich międzynarodowych bytów politycznych, które przyniosły ludzkości pokój i dobrobyt. Ale czy na pewno?
Front Mission 5 to wielkie podsumowanie zasłużonej serii, robiące wrażenie zarówno systemem walki, oprawą audiowizualną i świetnym scenariuszem. Jakiś czas po zakończeniu prac nad “piątką”, jej twórca, Toshiro Tsuchida, opuścił Square Enix. Jego koledzy wyrazili jednak publicznie satysfakcję ze stylu z jakim zamknięto cykl.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych