Suikoden Tactics to RPG taktyczny, z turowym mechanizmem walk, wydany na PlayStation 2. Gra została stworzona przez Konami i wydana najpierw w Japonii w 2005 roku, a rok później również na rynku europejskim. W Japonii gra nosiła tytuł "Rhapsodia".
Akcja Suikoden Tactics rozgrywa się niedługo po zakończeniu historii z Suikoden IV - pojawiają się tutaj m.in. znani bohaterowie w rolach drugoplanowych. Głównym bohaterem Suikoden Tactics jest Kyril, chłopiec badający tajemniczą moc broni zwanej "Rune Cannons", która pozwala na groteskowe transformowanie ciał ludzi.
Dalsza część tekstu pod wideo
W trakcie rozgrywki gracz przemieszcza się pomiędzy różnymi miasteczkami z poziomu mapy 2D. Mechanizm ten działa w oparciu o rozmaite komendy wybierane poprzez menusy (tak jak np. w Final Fantasy Tactics). Dopiero w trakcie walk gracz przenoszony jest do środowiska 3D. Tutaj rozgrywka odbywa się pod dyktando tur, a postać przemieszcza się po wyraźnie zaznaczonych polach, przypominających szachownicę. O kolejności ataku decyduje współczynnik szybkości. W pojedynkach zawodnicy (kilku osobowe drużyny) zadają sobie na przemian ciosy, aż do zniszczenia swoich oponentów. Bohaterowie otrzymują po każdej potyczce punkty doświadczenia, które można przeznaczać na zdolności pasywne i aktywne, do wykorzystania w trakcie batalii. Między pojedynkami można także dokonywać zakupów w poszczególnych miasteczkach. Gracz nie eksploruje jednak lokacji, jak w zwykłych jRPG-ach, tylko wybiera odpowiednie polecenia z poziomu menusów (jak w większości taktycznych RPG).
Czwarta odsłona Suikodena nie zachwyciła fanów serii i tylko trochę lepiej było w przypadku Suikoden Tactics. Gra Konami uzyskała średnią ocen 6,5/10. Jako największą wadę recenzenci wymieniali prostą fabułę. Nie najlepsze oceny gra uzyskała również za słabo dopracowaną oprawę wizualną. Jako zaletę wymiany był wysoki poziom trudności.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych