Samurai Shodown V Special - opis gry
Samurai Shodown V Special to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana i wydana przez SNK Playmore. Tytuł ukazał się na konsolach PlayStation 4 i PlayStation Vita. Był on remasterem gry, która pierwotnie trafiła na automaty i Neo Geo.
Produkcja SNK Playmore jest remasterem gry, która ukazała się pierwotnie w 2004 roku. Była to zmodyfikowana wersja piątej odsłony Samurai Shodown wzbogacona o nowe gameplayowe patenty. System walki wyróżnia się na tle dwóch poprzednich części - stawia on bowiem bardziej nacisk na precyzję wykonywania combosów i wyrachowanie, nie premiując agresywnej postawy. Jeśli chodzi o sterowanie, to jeden przycisk odpowiada za słaby atak, drugi za mocniejszy, wciśnięcie obu odpala atak najmocniejszy, jeden za kopniaki i jeden za działania obronne, jak bloki czy uniki. Roster składa się z prawie trzydziestu postaci, które posługują się broniami. Ich siłę reguluje specjalny wskaźnik Sword Gauge, który kurczy się, jeśli odpalamy po sobie wiele ataków z użyciem oręża. Wskaźnik ten można nabić np. poprzez medytację.
W edycji Special, jak wspomniano, pojawia się kilka nowych patentów. Przede wszystkim są to ataki Zetsumei Ougi/Overkill Move przypominające fatality z serii Mortal Kombat. Ich wykonanie pozwala w efektowny sposób pokonać przeciwnika. Drugie novum wiąże się z pierwszym - w grze bowiem jest o wiele więcej przemocy. Krew leje się strumieniami, a przeciwników można posiekać na kawałki. Co warto dodać, ataków tych należy użyć na bossach, jeśli chcemy obejrzeć najlepsze zakończenia.
Remaster nie wprowadza zbyt wiele nowego. Oprócz poprawionej oprawy graficznej twórcy zaimplementowali sieciowy multiplayer, sieciowe rankingi, system trofeów oraz galerię (którą należy uprzednio odblokować).
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych