Samurai Shodown V - opis gry
Samurai Shodown V to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez Yuki Enterprise i wydana w Europie przez Ignition Entertainment. Tytuł pierwotnie ukazał się na automatach, a później został przeniesiony też na konsole Neo Geo, PlayStation 2 i Xbox.
Samurai Shodown V to prequel rozgrywający się przed wydarzeniami ukazanymi w poprzednich częściach (w Japonii gra miała podtytuł Zero). Generalnie fabuła sprowadza się do powstrzymania demonicznego generała Gaoh Kyougoku Hinowanokamiego, który przeprowadził w Japonii zamach stanu, ale w rzeczywistości z zachodniej wersji warstwę narracyjną usunięto. Do wyboru mamy łącznie ponad dwadzieścia postaci, większość to znajome twarze, ale paru zawodników (dziewięciu) jest też zupełnie nowych.
Pomimo zmiany developera (SNK miała w swoim czasie poważne kłopoty finansowe) system walki nie uległ diametralnym zmianom wciąż bazując na sprawdzonych rozwiązaniach. Jeden przycisk odpowiada za słaby (szybki) atak, drugi za mocniejszy (wolniejszy), wciśnięcie obu odpala najsilniejszy, trzeci przycisk odpowiada za kopniak, a czwarty za jakąś defensywną umiejętność (uniki, odskoki, turlanie).
Gra promuje przemyślanie zachowanie, a nie mashowanie przycisków bez ładu i składu. Przykładem tego jest nowy wskaźnik Sword Gauge, który kurczy się z każdym zadanym ciosem. Czyli: każdy nasz kolejny atak jest słabszy od poprzedniego. Drugi nowy patent nosi nazwę Concentration One. Gdy zawodnik posiada niewiele energii może wejść w specjalny stan, który spowalnia czas i umożliwia zadawanie o wiele większych obrażeń.
Samurai Shodown V oferuje cztery warianty rozgrywki: Arcade, Practice, Time Attack oraz Versus. Oprócz tego dostępna jest również galeria.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych