Shadow Dancer - opis gry
Shadow Dancer to action-platformer wyprodukowany i wydany przez Segę. Tytuł ukazał się pierwotnie na automatach, a w późniejszych latach przenoszono go też na sprzęty domowe, między innymi Master System i Amiga. Gra była kontynuacją Shinobi z 1988 roku. Na Mega Drive ukazał się jeszcze Shadow Dancer: The Secret of Shinobi, lecz była to produkcja jedynie luźno bazująca na założeniach pierwowzoru.
Shadow Dancer pozwala nam się wcielić w nowego bohatera. Tym razem jest to Hayate, syn Joe Musashiego, który w poprzedniej części zmagał się z przestępczą organizacją o nazwie Zeed. Hayate stawia natomiast czoło grupie, która terroryzuje miasto podkładając w nim bomby.
Pod względem rozgrywki gra nie odbiega bardzo od poprzednika, choć pojawia się w niej kilka nowych patentów. Na przejście czeka pięć poziomów. Hayate odwiedzi między innymi lotnisko, wysypisko śmieci i jaskinie. Warto jednak dodać, że w wersji na Master System każda misja (poziom) składa się z jednej planszy, a nie trzech jak to miało miejsce na automatach. Do walki nasz podopieczny używa shurikenów, których ma nieograniczoną ilość, katany oraz technik ninjutsu mogących wytrzebić wszystkich natrętów będących w zasięgu wzroku. Pomaga mu również jego wilk, Yamato, mogący uporać się ze zwykłymi oponentami.
O ile w pierwszej części pobocznym zadaniem głównego bohatera było ratowanie zakładników, tak w Shadow Dancer opcjonalne jest rozbrajanie bomb. Jeśli uda nam się uporać z pięcioma ładunkami, otrzymujemy power-upa, który sprawi, że starcie z bossem będzie łatwiejsze (co jest nie bez znaczenia, ponieważ stopień trudności potrafi dać w kość).
Z pierwszej części serii wracają też bonusowe plansze. Zmagania obserwujemy wówczas z perspektywy pierwszej osoby, a wyzwanie polega na ciskaniu w przeciwników shurikenami tak, aby nie zdołali do nas dobrnąć. Ubicie wszystkich pozwala zgarnąć dodatkowe życie.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych