Shin Megami Tensei IV: Apocalypse - opis gry
Shin Megami Tensei IV: Apocalypse to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Atlus. Tytuł ukazał się tylko na 3DS-a. Jego akcja rozgrywa się mniej więcej w tym samym czasie co Shin Megami Tensei IV, lecz nie jest on sequelem w ścisłym tego słowa znaczeniu.
Akcja rozgrywa się w Tokyo w latach 30. XXI wieku. Dwadzieścia lat wcześniej, w wyniku wyniszczającego konfliktu pomiędzy aniołami a armią Lucyfera, miasto przykryła chroniąca je wielka kamienna kopuła. Ale w efekcie niewiele to pomaga. Raz, że coraz większy problem stanowią kurczące się zasoby, a dwa - ludzie i tak kończą pod butem dwóch uprzednio walczących stron. Głównym bohaterem jest nastoletni chłopak, który pewnego dnia ginie podczas polowania na demony. A przynajmniej tak się może wydawać. W zaświatach spotyka on jednak niejakiego Daguzę, a ten składa mu ciekawą ofertę - bohaterowi zostanie przywrócone życie pod warunkiem, że zabije on boga. Po powrocie do rzeczywistości okazuje się, że na scenę wkroczył nowy aktor - Krishna wraz z kierowanym przezeń Sojuszem Politeistycznym stawiającym sobie za cel, przynajmniej oficjalnie, uratowanie ludzkości.
Pod względem rozgrywki Shin Megami Tensei IV: Apocalypse bazuje na rozwiązaniach przedstawionych w poprzedniku. System walki jest turowy. Przed każdym pojedynkiem niebagatelne znaczenie ma to, jak weń wejdziemy. Jeśli w trakcie eksploracji zaatakujemy przeciwnika z zaskoczenia, zadamy mu dodatkowe obrażenia. Jeśli z kolei to przeciwnik zaskoczy nas, będzie on mógł pierwszy zaatakować. Twórcy przygotowali około 450 demonów, z którymi walczymy i które możemy zwerbować poprzez negocjacje (zostały one udoskonalone względem poprzednika). Każdy, lub prawie każdy, ma jakiś słaby punkt w związku z przypisanym doń żywiołem. Poszukiwanie tych słabości jest na dobrą sprawę niezbędne do osiągnięcia sukcesów, ponieważ właściwy atak zadaje większe obrażenia i może nam dostarczyć dodatkowej tury.
Zmiany w Shin Megami Tensei IV: Apocalypse ograniczają się głównie do modyfikacji istniejących już patentów. Nowa jest np. rola partnerów, postaci, które towarzyszą naszej podstawowej ekipie. Teraz możemy wybrać, kto będzie z nami walczył w jednej drużynie. Partnerów jest około 10 (wśród nich znajdziemy bohaterów SMT IV) i każdy posiada własne umiejętności i demony. Największa zmiana dotyczy jednak fabuły. Choć dostępnych jest kilka zakończeń, z gry wyrugowano system umożliwiający opowiedzenie się po stronie Law, Neutral lub Chaos.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych