Shin Megami Tensei: Persona 4 - opis gry
Po wielkim sukcesie komercyjnym Shin Megami Tensei: Persona 3, Atlus naprawdę nabrało wiatru w żagle. Opracowanie kolejnego spin-offa Shin Megami Tensei było tylko kwestią czasu. Persona 4 zostało wydane w Japonii w czerwcu 2008 roku na PS2, a na Starym Kontynencie w marcu 2009 r. Tytuł podąża za schematem gameplayowym wyznaczonym przez poprzednie odsłony serii Persona. Głównym bohaterem jest uczeń japońskiego liceum, który zmuszony jest do konfrontacji z demonicznymi siłami.
Główny bohater, oraz zgromadzeni wokół niego towarzysze broni, do walki z demonami wykorzystują konwencjonalną broń, ale prawdziwą siłę czerpią z przywoływania przyjaźnie nastawionych demonów-bóstw, tytułowych "Person". System walki w Persona 4 pozostał turowy. Tym razem jednak gracz może bezpośrednio sterować każdą z czterech postaci w walce (lub ewentualnie skorzystać z opcji "Tactics", by powierzyć sterowanie zawodnikami konsoli, wg wyznaczonego algorytmu zachowania). Kluczowe znaczenie w potyczkach ma odnajdowanie i wykorzystywanie słabych punktów wrogów (w tym przypadku gracz otrzymuje możliwość ruszenia się poza swoją kolejką). Istotne jest też powalanie wszystkich napotkanych nieprzyjaciół, w celu wykonania grupowego ataku, tzw. "All-Out Attack". Bardzo ważne znaczenie w grze ma pozyskiwanie nowych Person oraz przeprowadzanie fuzji różnych przyjaznych demonów, w celu "wyhodowania" jak najpotężniejszego okazu.
Walka w Persona 4 odbywa się w systemie lochów (tytuł przypomina pod tym względem klasyczne dungeon crawlery). Wrogowie są widoczni na planszach, ale potyczki odbywają się na wydzielonych arenach. Lokacji, w których nie prowadzi się potyczek jest mało - to zaledwie jedno miasto, po którego miejscówkach można poruszać się wskazując odpowiednie strefy na mapie 2D.
Gra przypomina pod względem scenariusza z jednej strony kryminał (gracz stara się rozwiązać zagadkę dziwnych morderstw w miasteczku), a z drugiej komedię szkolną w stylu anime Tenchi Muyo! Tytuł został bardzo wysoko oceniony w prasie. Atlus, zachęcone sukcesami, stworzyło ulepszoną wersję gry, przeznaczoną na PS Vita. Konwersja pojawiła się w Europie na kieszonsolce Sony 22 lutego 2013 r.
Komentarze (29)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych