Sin & Punishment: Successor of the Skies - opis gry
Sin & Punishment: Successor of the Skies jest scrollowaną strzelaniną z widokiem z perspektywy trzeciej osoby wyprodukowaną przez japońską firmę Treasure i wydaną przez Nintendo w maju 2010 roku na Wii. Studio Treasure składa się z byłych pracowników Konami, którzy w swoich produkcjach starają się zawrzeć ducha klasycznych gier akcji.
Successor of the Skies jest kontynuacją Sin & Punishment, które dziesięć lat wcześniej ukazało się na konsolę Nintendo 64, a które dostępne jest także na Wii w dystrybucji cyfrowej. Sequel umiejscowiony został wiele lat po wydarzeniach z części pierwszej i opowiada historię o młodych Japończykach: chłopiec Isa Jou jest synem głównej bohaterki pierwszej odsłony, a jego towarzyszką jest dziewczynka o imieniu Kachi. Para młodych bohaterów zmuszona jest stanąć do walki z militarną armią potężnych mechów oraz ze zmutowaną zwierzyną, od czego zależy los nie tyle rodzimej Japonii, co całego świata, któremu grozi zakłada. Warstwa fabularna, choć w grze Treasure obecna, stanowi jedynie pretekst do rozpoczęcie właściwej zabawy.
W przeciwieństwie do większości scrollowanych shooterów, czy chociażby popularnych „celowniczków”, gracz obserwuje akcję z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Celujemy i strzelamy za pomocą Wiilota, natomiast nunchak służy do poruszania się po planszy. Oprócz ognia, Isa i Kachi dysponują także mieczem i kumulowanym strzałem, wywołującym dużą eksplozję. Nowością w porównaniu z pierwowzorem jest możliwość korzystania z jetpacka (Isa) lub lewitującej deski (Kachi). Daje to możliwość swobodnego manewrowania po całym ekranie i stosowania w razie potrzeby uników. Swoboda jest jednak ograniczona do pierwszego planu, gdyż ścieżka jaką podążamy jest z góry ustalona i gracz nie ma wpływu na to, w którą stronę pobiegnie bohater lub kiedy się zatrzyma. Dzięki temu ekran przesuwa się czasami z lewej strony do prawej, innym razem w ujęciu pionowym. Deweloper zaimplementował w grze tryb dla dwóch graczy, jednak wówczas na ekranie widzimy jedną postać, natomiast druga osoba widzi tylko celowniczek swojego bohatera.
Widowiskowe wybuchy, dynamiczne rozbłyski czy różnokolorowe lasery, w połączeniu z zaawansowanymi efektami specjalnymi (m.in. rozmycie), czynią Sin & Punishment: Successor of the Skies jedną z najlepiej wyglądających strzelanin na Wii. Na dodatek gra działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych