Skullmonkeys - opis gry
Skullmonkeys to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana przez The Neverhood i wydana przez DreamWorks Interactive na PlayStation. Tytuł był kontynuacją The Neverhood, przygodówki, która wcześniej ukazała się na PC i PS1.
Gra jest bezpośrednią kontynuacją The Neverhood. Zły Klogg, który został wówczas pokonany przez głównego bohatera, trafia na planetę Idznak zamieszkaną przez istoty zwane Skullmonkeys oraz insektopodobne YNT. Tam staje się liderem małpiszonów i podejmuje działania mające doprowadzić do stworzenia potężnej broni, robota “Evil Engine Number 9”, który na celownik bierze sobie Neverhood.
Skullmonkeys wyróżnia zwłaszcza ciekawy styl graficzny - wszystkie postacie i obiekty sprawiają tu wrażenie jakby były wykonane z plasteliny. Poza tym gra jest dość standardowym dwuwymiarowym platformerem. Wcielamy się w Klaymena, mieszkańca Neverhood, który nie może dopuścić do zniszczenia swych pieleszy. Potrafi on oczywiście skakać, ale też kucać i używać rozmaitych power-upów pomagających radzić sobie z przeciwnikami. Są to pociski, plastelinowe ptaszysko, klon towarzyszący nam przez pewien czas oraz bomby. Klaymen nie jest przy tym zbyt wytrzymały. Zwykle zawija się po jednym uderzeniu, chyba że uprzednio zdobędziemy aureolę. Poziom trudności generalnie nie należy do niskich.
Podczas przemierzania zwykłych plansz możemy napotkać gliniane kulki. Zebranie stu nagradzane jest dodatkowym życiem. Od czasu do czasu ścieramy się również z bossami oraz odwiedzamy bonusowe levele, jeśli wcześniej się do nich dostaniemy.
Muzykę do Skullmonkeys skomponował amerykański muzyk Terry Scott Taylor.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych