Sleeping Dogs - opis gry
Sleeping Dogs jest grą akcji z otwartym światem stworzoną przez studio United Front Games i wydaną przez Square Enix w sierpniu 2012 roku na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Gra pierwotnie nosiła tytuł True Crime: Hong Kong, jednak kiedy wydawca Activision Blizzard postanowił zrezygnować z projektu, twróców nowej odsłony True Crime przygarnęło Square Enix. W taki oto sposób narodziło się Sleeping Dogs.
Akcja gry rozgrywa się we współczesnym Hong Kong, a głównym bohaterem dramatu jest Wei Shen, officer policji z San Francisco, którego przeniesiono do sił policyjnych Hong Kongu. Wei zostaje poinstruowany przez wydział do walki z przestępczością zorganizowną oraz przez Triad Bureau, aby pod przykrywką przeniknąć w struktury triady i zinfiltrować grupę Sun On Yee, którą trzeba ostatecznie wyeliminować. Fabuła Sleeping Dogs skupia się na dwóch problemach: rozdarciu Wei’a pomiędzy obowiązkiem oficera policji a postawą mającą na celu zdobyć zaufanie wysokopostawionych członków triady. Drugim tematem, jakiego podejmuje się deweloper, jest paradoks, gdzie aby wykonać zadanie policjanta należy eliminować wyższych rangą członków triady, którym w mafijnej strukturze podlega Wei.
Sleeping Dogs jest grą z otwartym światem, ale w przeciwieństwie do wielu pozycji tego typu, strzelanie ma tutaj marginalne znaczenie i występuje bardzo rzadko. Solą rozgrywki w produkcji United Front Games jest walka wręcz oraz pościgi samochodowe. System walki przypomina przygody Batmana spod dłuta Rocksteady Studios. Gracz może zadawać słabe i mocne ciosy, łącząc je w kombinacje, robić uniki, blokować uderzenia oponentów oraz wykorzystywać elementy otoczenia (np. maszynkę do mięsa, do które można wrzucić przeciwnika). Model jazdy w Sleeping Dogs jest intuicyjny, a pościgom samochodowym towarzyszą najczęściej efektowne wymiany ognia. W grze nie brakuje zbieractwa, możliwości doskonalenia się w sztukach walki, randkowania oraz tym podobnych umilaczy. Produkcja nie posiada trybu multiplayer, a jedyna opcja sieciowa dotyczy porównywania wyników osiągniętych w trakcie przechodzenia kolejnych misji.
Oprawa graficzna Sleeping Dogs raczej nie może konkurować z największymi tuzami na rynku, mimo tego twórcy dobrze wykorzystali silnik Havok i gra w kilku elementach potrafi zachwycić (vide gra świateł podczas deszczu). Deweloper ogromną wagę przyłożył do warstwy dźwiękowej, dzięki czemu usłyszymy Azjatów mówiących w swoim języku, a także łamany angielski. Ścieżkę dźwiękową skomponował Jeff Tymoschuk, który dobrze uchwycił klimat brutalnego świata triad.
Komentarze (65)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych