Sol-Feace - opis gry
Sol-Feace to scrollowana strzelanka (tzw. shmup) wyprodukowana przez Wolf Team (protoplastę studia odpowiedzialnego za serię Tales of) i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się w Europie tylko na Mega-CD. Wersja nie wymagająca przystawki CD także powstała, lecz nie ukazała się poza Ameryką Północną.
Akcja dzieje się w dalekiej przyszłości. Jakoś w roku 3300 postęp techniczny radykalnie przyspiesza dzięki komputerowi zwanemu GCS-WT. Jego najważniejszym zadaniem jest zjednoczyć ludzkość, ale cel ten rozumie na swój specyficzny sposób, co w efekcie doprowadza do stworzenia dystopijnej rzeczywistości, w której eliminowany jest każdy, kto nie zgadza się z panującym porządkiem. Tylko jedna osoba w umiejętny sposób potrafi stawić opór - naukowiec Edwin Feace. Jeszcze przed rozpoczęciem wydarzeń ukazanych w grze przenosi się on na dopiero co odkrytą planetę, gdzie zorganizowany zostaje ruch oporu. Sam Feace tworzy natomiast zaawansowany technologicznie statek mający zniszczyć GCS-WT. My wcielamy się w pilota, który zasiądzie za jego sterami.
Sol-Feace to dość standardowy (dwuwymiarowy) shmup, który był dostępny w sprzedaży na start Mega-CD. Jak to w grach tego typu bywa, na przejście czeka kilka poziomów rozgrywających się przeważnie w przestrzeni kosmicznej. Do dyspozycji mamy kilka broni/power-upów, które możemy zgarnąć w trakcie zmagań. Oprócz standardowego działka są to również lasery i bomby. Sol-Feace, nasz statek, ma zwłaszcza jedną ciekawą funkcję. Daje mianowicie możliwość strzelania nie tylko przed siebie, ale również pod kątem. Na bardziej pasujący nam tryb możemy się przełączyć gdy nie używamy żadnej broni.
Wersje z Mega-CD i Genesis nie różnią się zbytnio. Przede wszystkim -- nie licząc zmiany tytułu na Sol-Deace -- ta pierwsza posiada wprowadzającą w grę wstawkę video.
Muzykę do produkcji Wolf Team skomponował Motoi Sakuraba.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych