Soldier of Fortune: Payback - opis gry
Soldier of Fortune: Payback jest pierwszoosobową strzelaniną wyprodukowaną przez studio Cauldron i wydaną przez firmę Activision w listopadzie 2007 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Payback jest trzecią odsłoną serii Soldier of Fortune powołanej do życia przez Raven Software.
Payback jest liniowym shooterem FPP, w którym do celu prowadzi najczęściej tylko jedna droga. Gra oferuje szeroki wachlarz broni: pistolety, strzelby, snajperki oraz karabiny maszynowe. W grze zostały także umieszczone bronie prototypowe, niestandardowe lub wręcz nieistniejące, jak chociażby działko strzelające fioletowo-różowym promieniem plazmowym. Oprawa graficzna gry bazuje na udoskonalonym silniku o nazwie Quake Engine II, lecz w pełni autorskim pomysłem studia Raven Software był swego czasu model zniszczeń ciała o nazwie GHOUL. Opiera się on na dwudziestu sześciu strefach, w kóre można strzelić, powodując tym różną reakcję przeciwnika, od ogłuszenia na kilka sekund przez porzucenie broni i ucieczkę, po natychmiastową śmierć. W Payback również jest on obecny.
Nigdzie indziej nie zobaczymy ciał tak wiarygodnie zachowujących się po trafieniu pociskami, może oprócz dawnego Soldier of Fortune. Odstrzelone ramiona, fontanny krwi, wrogowie podskakujący na jednej nodze - Payback jest pozycją bardzo brutalną, przeznaczoną wyłącznie dla dorosłego gracza. Słowacka produkcja, oprócz kampanii dla samotnego gracza, oferuje również opcję zabawy wieloosobowej. W Sieci może walczyć między lub ze sobą maksymalnie dwunastu graczy. Dostępne tryby to Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Demolition oraz Elimination, a bawić można się na pięciu mapach. Mulitplayer znacznie różni się od trybów wieloosobowych, jakie oferują inne współczesne gry z tego gatunku, gdyż autorzy postawili na staroszkolną rozgrywkę.
Soldier of Fortune: Payback działa na silniku CloakNT3, jednak poza wspomnianym systemem GHOUL, pod względem technicznym gra ta prezentuje się bardzo przeciętnie. Podobnie wygląda sprawa z udźwiękowieniem, które jest zaledwie poprawne.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych