Space Harrier - opis gry
Space Harrier to strzelanina na szynach (rail shooter) wyprodukowana i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się pierwotnie na automatach, a później został przeniesiony na inne sprzęty, między innymi Master System, NES, Amiga i Saturn. Przy jego tworzeniu brał udział Yu Suzuki, wybitny game designer Niebieskich.
Akcja gry toczy się w uniwersum Fantasy Zone, znanym zpopularnej serii scrollowanych strzelanek. Wcielamy się tutaj w Harriera, blond gościa w czerwonej koszuli i niebieskich spodniach, który dzierżąc pokaźnego guna, dzięki któremu lata, stawia czoło wrogo nastawionym kosmitom.
Akcję obserwujemy zza pleców podopiecznego. W trakcie zmagań lecimy przed siebie, omijamy przeszkody i niszczymy nadciągających z różnych stron przeciwników. Co warto dodać, w grze nie ma celownika, ale mimo to eliminowanie nieprzyjaciół nie powinno sprawiać problemów.
Pociski wystrzeliwane przez przeciwników lecą prosto, a nie kluczą po całym ekranie, dlatego bardzo ważne jest pozostawanie w ciągłym ruchu. W razie wpadnięcia na jakąś większą gabarytowo przeszkodę, Harrier traci życie. Produkcję Segi wyróżnia zwłaszcza surrealistyczna estetyka. Świat mieni się przeróżnymi barwami i zamieszkują go przedziwne stworzenia, np. jednookie mamuty czy istoty przypominające smoki rodem z chińskich legend.
Na przejście czeka tu w sumie osiemnaście plansz. Levele w zdecydowanej większości przypadków wieńczy starcie z bossem. W wersji na Master System dodano dodatkowego, Haya-oh (nazwa nawiązywała do nazwiska ówczesnego prezesa Segi), oraz prawdziwe zakończenie.
Haya-oh jest też obecny w wersji na NES-a (Famicoma), ale ta powszechnie uchodzi za jedną ze słabszych, czego głównym powodem była specyfikacja tego sprzętu.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych