After Burner III - opis gry
After Burner III to strzelanina wyprodukowana przez CRI Middleware i wydana przez Segę na Mega-CD (przystawkę będącą napędem CD dla Mega Drive). Na automatach gra pierwotnie znana była pod tytułem Strike Fighter.
After Burner III nie posiada żadnego sensownego wątku fabularnego. Na samym początku otrzymujemy po prostu rozkaz od dowództwa, które wymaga od nas zniszczenia sił nieprzyjaciela (bez doprecyzowania o kogo chodzi) rozbudowujących swój potencjał bojowy na pustyni.
Trzeci After Burner dość mocno różni się od poprzedników, przy których produkcji palce maczał sam Yu Suzuki. W grze zasiadamy za sterami samolotu F-14 Tomcat próbując zaliczyć dwanaście poziomów wypełnionych po brzegi akcją. Tytuł, podobnie zresztą jak ‘jedynka’ i ‘dwójka’, nie sili się na zbytni realizm. Tempo jest bardzo szybkie, a chmary pocisków latają nam przed nosem. Do obrony używać możemy karabinów maszynowych i rakiet. Przydatny bywa również boost zwiększający osiągi samolotu.
Wersja konsolowa dość mocno różni się od pierwowzoru z automatów i, niestety, powszechna opinia głosi, że zmiany te były na gorsze. Przede wszystkim na minus zaliczana jest zubożała oprawa graficzna oraz modyfikacje w balansie rozgrywki, które sprawiały, że After Burner III uchodzi za tytuł mniej dynamiczny od Strike Fightera. Novum w wersji na Mega-CD było dodanie nowej kamery spoza kokpitu (którą jednak krytykowano, bowiem zasłaniała większa część ekranu) oraz wprowadzającej wstawki video.
After Burner III otrzymywał ogólnie kiepskie oceny w mediach branżowych.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych