Spider-Man: Edge of Time - opis gry
Spider-Man: Edge of Time jest przygodową grą akcji z udziałem Człowieka-pająka wyprodukowaną przez kanadyjskie studio Beenox i wydaną przez firmę Activision w październiku 2011 roku na konsole PlayStation 3, Xbox 360, Wii oraz 3DS. Istnieje także wersja na DS-a.
Fabuła Edge of Time łączy w sobie motywy z serii „Amazing” z wątkami „2099 Spider-Man”. Grę otwiera mocna scena, w której obserwujemy śmierć Petera Parkera, który ginie z ręki swojego największego wroga - Anti-Venoma. Cała intryga rodzi się znacznie wcześniej, kiedy to Walker Sloan (przemawiający głosem Vala Kilmera), ekscentryczny naukowiec z przyszłości wraz z doktorem Otto Octaviusem (znanym także jako Doctor Octopus) tworzą wehikuł czasu. Sloan zamierza wykorzystać go do swych celów, w tym przypadku do stworzenia swego imperium Alchemax znacznie wcześniej, niż miało to miejsce w rzeczywistości. Poniekąd mu się to udaje, lecz zadania nie może uznać za kompletne, gdyż na drodze stają mu Amazing/2099 Spider-Man. Tylko ta dwójka jest w stanie przeszkodzić Sloanowi w realizacji jego szalonego planu.
Rozgrywka w Spider-Man: Edge of Time dzieli się na dwa elementy: walkę oraz sekcje platformowe. Do dyspozycji gracza na początku oddano podstawowy wachlarz ciosów, który to z czasem możemy rozbudować, między innymi dzięki punktom za każdego pokonanego przeciwnika. Spider-Man potrafi zrobić słuszny użytek ze swoich nadludzkich umiejętności - bohater wykonuje wszelakie akrobacje, wspina się, tworzy efektowne combosy i wykorzystuje swoją sieć. Gameplay w przypadku obu Spider-Manów wygląda bardzo podobnie - gracz przemieszcza się najczęściej po zimnych, metalicznych korytarzach, eliminując watahy przeciwników i otwierając kolejne drzwi. Lokacje są do siebie bardzo podobne, choć różnią się kolorystycznie - ciemne, metaliczno-niebieskie barwy to znak rozpoznawczy dla tych z przyszłości, zaś brązowo-szara kolorystyka to domena przeszłości. Wędrując przez kolejne pomieszczenia, gracz od czasu do czasu napotyka wyzwania, testujące umiejętności we władaniu pajęczyną oraz w walce wręcz. Jeśli jest wystarczająco skuteczny, może wówczas zdobyć złoty medal oraz gratyfikację w postaci niebieskich orbów.
Pod względem oprawy graficznej Spider-Man: Edge of Time prezentuje się przeciętnie. Lokacje zaprojektowano bez rozmachu, w dodatku posiadają one monotonną kolorystykę. Dialogi stoją na niskim poziomie, a ścieżka dźwiękowa spod ołówka Gerarda Marino wypada co najwyżej nieźle.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych