Starcraft 64 - opis gry
Starcraft 64 to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Blizzard Entertainment. Jej konsolowa wersja ukazała się tylko na Nintendo 64, gdzie korzystała z przystawki Expansion Pak dwukrotnie zwiększającą ilość pamięci RAM konsoli. Starcraft powszechnie uchodzi za jedną z najważniejszych gier w historii swojego gatunku.
Akcja Starcraft dzieje się w dalekiej przyszłości, a dokładnie rzecz biorąc w XXV wieku. Trzy rasy walczą o dominację w galaktyce Koprulu Sector. Są to ludzie, którym świetnie wychodzi adaptacja do każdych warunków, insektopodobne Zergi oraz Protoss, humanoidalne istoty posiadające moce związane z telekinezą.
Każda z ras ma do dyspozycji jednostki o różnych właściwościach, których zróżnicowanie oferuje mnóstwo możliwości podczas bitew. Każda ma też pewne wady i zalety. Protoss mają ogólnie dostęp do zaawansowanej technologii (bariery energetyczne, urządzenia umożliwiające zakrzywianie czasoprzestrzeni) wspieranej przez ich rozwinięte zdolności telekinetyczne. Z drugiej strony długi jest u nich czas produkcji, więc gracz wybierając tę stronę konfliktu musi stawiać na jakość, a nie ilość jednostek. U Zergów jest wręcz na odwrót. Bazują oni na ilości, produkcja postępuje szybko i nie wymaga wielkich nakładów. Ludzie, czyli Terranie, są w tej układance gdzieś pośrodku, posiadając jednostki wielozadaniowe i bardziej tradycyjne wyposażenie, jak czołgi i broń nuklearną.
Podobnie jak w innych RTS-ach, duże znaczenie ma sprawne budowanie i tworzenie nowego wyposażenia, budynków itd. W Starcraft, aby móc cokolwiek skonstruować, potrzebujemy surowców, którymi są minerały i gaz. Wydobywa je specjalnie do tego celu przeznaczona jednostka, odwiedzając stosowne miejsce na polu bitwy. Będąc jednak przy tym wątku warto dodać, że Zergi i Protoss nie mogą budować gdzie dusza zapragnie, w przeciwieństwie do Terran posiadających większą swobodę wyboru.
Wersja konsolowa doczekała się kilku bonusów. W pudełku z grą znajdował się dodatek Brood War, który na PC wydano pewien czas po premierze ‘podstawki’, a także dodano zupełnie nową misją Resurrection IV. Starcraft 64 posiadał tryb multiplayer, ale gracze, co jasne, nie mogli toczyć bojów przez internet (potrzebowali też Expansion Paka). Wywalono ponadto część cut-scenek ze względu na nośnik danych, zmodyfikowano interfejs i obniżono poziom oprawy graficznej.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych