Ogre Battle 64: Person of Lordly Caliber - opis gry
Ogre Battle 64: Person of Lordly Caliber to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Quest (wykupione później przez Square) i wydana przez Atlus na Nintendo 64 w 1999 roku. “Person of…” to trzecia odsłona sagi Ogre Battle. W Europie ukazała się oficjalnie dopiero za sprawą usługi Virtual Console.
Głównym bohaterem gry jest Magnus Gallant pochodzący z królestwa Palatinus, świeżo upieczony absolwent szkoły wojskowej, a sceną wydarzeń kontynent Zeteginia, na który zęby ostrzy sobie Święte Imperium Lodis. Magnus postanawia dołączyć do ruchu oporu, gdy zdaje sobie sprawę jak elity traktują klasy niższe i upodlają się dla samego zachowania przywilejów. Decyzja ta, a także następne jego wybory, będą miały ogromne znaczenie dla całej Zeteginii.
Gracz jako Magnus dowodzi 'armią' składającą się z maksymalnie pięćdziesięciu osób - każda z profesją decydująca o wachlarzu dostępnych zdolności. Z tego następnie formuje się jeszcze mniejsze oddziały (maksymalnie pięć postaci), które posiadają swoich liderów. Dowódcą może być przy tym każdy - z drobnym wyjątkiem potworów i żołnierzy.
Oddziały poruszają się po mapie, a walka zaczyna się gdy nasze jednostki zetkną się z jednostkami wroga. Wówczas przenosimy się na oddzielny ekran. O ruchach podopiecznych możemy decydować wybierając strategię. Oddział przestaje istnieć, jeśli zginą wszyscy jego członkowie. Gra kończy się natomiast gdy zginie Magnus - sytuacja na polu bitwy nie ma wtedy żadnego znaczenia.
Historię podzielono na kilka rozdziałów, które stanowią konkretne misje. Ich założenia wykłada nam doradca, ale nie musimy postępować zgodnie z jego wskazówkami - Ogre Battle 64 daje nam możliwość swobodnego działania i dochodzenia do celu własnym sposobem. W trakcie kampanii Magnus będzie musiał podejmować decyzje znacząco rzutujące na jego przyszłość. Od nich zależy nie tylko rozwój historii, którą wieńczy jedno z sześciu zakończeń, ale także bitwy w jakich bierze udział.
Ogre Battle 64 otrzymywało w swoim czasie bardzo wysokie noty od mediów branżowych. Także gracze nie szczędzili pochwał tytułowi studia Quest. Mimo to warto dodać, że Person of Lordly Caliber nie stanowi kanonicznej części sagi, której autorem był Yasumi Matsuno (przy procesie produkcji nieuczestniczący).
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych