Starlancer - opis gry
Starlancer to kosmiczny symulator wyprodukowany przez studio Digital Anvil. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz konsoli Sega Dreamcast. Przy jego tworzeniu brał udział Chris Roberts, twórca serii Wing Commander.
Akcja gry toczy się w dalszej przyszłości jest rok 2160. Ludzkość skolonizowała rozmaite zakątki układu słonecznego, a do życia powołane zostały dwa wielkie byty polityczne. Pierwszy to stojący po jasnej stronie mocy Sojusz (Alliance) skupiający takie państwa jak Stany Zjednoczone, Australia, Niemcy czy Francja, oraz Koalicja (The Coalition), która składa się z czarnych charakterów z Chin, Rosji i państw bliskowschodnich. Obie strony mają podpisać traktat pokojowy, ale ten okazuje się tylko częścią intrygi Koalicji, która z zaskoczenia atakuje siły Sojuszu zadając mu duże straty. My wcielamy się tutaj w początkującego pilota służącego w 45. eskadrze dowodzonej przez kapitana Roberta Fostera i Marię Enriquez z Wing Commandera.
Gra podzielona jest na misje. W ich trakcie będziemy wykonać rozmaite zadania, takie jak eliminowanie wskazanych celów, eskorta, przechwycenia oraz, co jasne, uczestniczyć w kosmicznych bitwach. Podczas rozgrywki niezwykle ważny wpływ ma status naszego pilota. Początkowo jest on żółtodziobem, ale wraz z postępami (dobrze wykonywanymi misjami) zaczyna awansować w hierarchii armii Sojuszu. Ma to wpływ na różne rzeczy - mianowicie jakie otrzymujemy do dyspozycji statki (tych jest w sumie dwanaście), bronie oraz to, jak odnoszą się do nas koledzy z oddziału. Bardzo ciekawym patentem jest też obecność relacji telewizyjnych, które sprawiają, że czujemy się jak trybik w rozgrywającej się wojnie.
Starlancer posiada nie tylko tryb fabularny. Digital Anvil zaimplementowało także sieciowy multiplayer, który dostępny był dla posiadaczy obu wersji gry. Zmagać się w nim mogło nawet sześć osób jednocześnie.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych