Street Fighter IV

Street Fighter IV

7,6
141 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.6
PS3 7.8
X360 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Dimps / Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
23 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
12.02.2009
Europa:
20.02.2009
Polska:
20.02.2009
Producent:
Dimps / Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
23 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
12.02.2009
Europa:
20.02.2009
Polska:
20.02.2009

Street Fighter IV - opis gry

Street Fighter IV jest bijatyką stworzoną przez Capcom we współpracy ze studiem Dimps, wydaną przez japońską firmę w połowie 2008 roku na automaty. Wersja na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 pojawiła się w lutym 2009, nieco później gra trafiła też na PC. SF IV jest pierwszą numeryczą częścią serii Street Fighter wydaną przez Capcom od 1999 roku, kiedy to pojawił się SF III: The Third Strike.

Fabuła Street Fighter IV stanowi interquel między „dwójką” a „trójką” i rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach ze Street Fighter II. Po tym jak M. Bison zdołał przeżyć morderczy pojedynek z Akumą, korporacja S.I.N. organizuje kolejny turniej mistrzów sztuk walki w celu wyselekcjonowania najsilniejszych wojowników na Ziemi, którzy mają się przysłużyć do zakończenia projektu BLECE. Każdy z wojowników ma swój własny powód, aby wziąć udział w turnieju, ale S.I.N.'owi najbardziej zależy na Ryu, którego potężna technika Satsui no Hadō, według organizacji, jest ostatnim brakującym elementem potrzebnym do ukończenia tajemniczego BLECE. S.I.N. zarządza eliminacje, które wyłonić mają zawodników godnych walki o miano najlepszego ulicznego wojownika...

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Czwarta numeryczna część słynnej serii bijatyk Capcomu jest bijatyką 2D, gdzie środowisko i postacie zostały stworzone w 3D. SF IV powraca więc do korzeni serii, eliminując znaną ze Street Fighter III możliwość parowania ataków oponentów. Twórcy zdecydowali się wprowadzić na to miejsce tzw. revenge system. Działa on na tej zasadzie, iż w trakcie przyjmowania ciosów przeciwnika ładuje się specjalny pasek, który podzielony został na dwie części. Kiedy pasek zostanie wypełniony dostateczną porcją energii, przed graczem otwiera się możliwość wykonania mocarnego ataku o nazwie Ultra Combo. System walki w SF IV jest bardzo złożony, a twórcy oddali do dyspozycji dwudziestu pięciu wojowników, z których każdy walczy odmiennym stylem, stosując inne techniki. Oprócz standardowych trybów dla samotnego gracza, produkcja Capcomu umożliwia pojedynki z żywymi przeciwnikami przez Sieć.

 

Oprawa graficzna Street Fighter IV wykonana została techniką cel-shading, ciesząc oczy fantastyczną animacją i żywą kolorystyką szczegółowy wykonanego otoczenia. Do walki zagrzewa graczy dynamiczny soundtrack stworzony przez Hideyuki’ego Fukasawę. Gracze mogą zadecydować, w jakim języku przemawiać będą wojownicy - do wyboru są oczywiście japoński i angielski.

Wideo - Street Fighter IV

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper