Street Fighter X Tekken - opis gry
Street Fighter X Tekken to bijatyka wyprodukowana przez Capcom w kooperacji z Dimps i wydana w marcu 2012 roku na konsole PlayStation 3 i Xbox 360, a później w rozszerzonej wersji na PS Vita i PC. SFxT jest cross-overem dwóch odmiennych bijatyk: Street Fightera od żółto-niebieskich oraz Tekkena, za którego kolejne części odpowiada Namco Bandai.
Powodem konfliktu między postaciami z uniwersów Street Fighter oraz Tekken jest tajemniczy obiekt, który rozbił się na Antarktydzie. Niezidentyfikowany obiekt staje się przedmiotem badań naukowców z całego świata, którzy za wszelką cenę pragną dowiedzieć się, jakim celom może służyć. Jedyną rzeczą, jaką można stwierdzić na pewno, jest to, że kiedy w jego pobliżu wojownicy zaczynają walczyć, uwalnia on energię przypominającą wodę, która zwiększa możliwości bojowe walczących. Jako że przedmiot staje się powodem konfliktu, zostaje nazwany Pandorą. Swoją ścieżkę fabularną posiada większość postaci z obu uniwersów, w tym konkretne pary, jak Ryu i Ken ze SF czy Kazuya oraz Nina z Tekkena.
Mimo iż deweloper skonfrontował ze sobą zawodników z dwóch skrajnie różnych bijatyk, udało się połączyć to w spójną całość, a walki w Street Fighter X Tekken odbywają się na zasadach zbliżonych od tych z Ulicznego Wojownika. Fighterzy walczą tutaj w parach, co nasuwa skojarzenia z cyklem Tekken Tag Tournament. Unikatowe rozwiązania w Street Fighter X Tekken to Gem System oraz Pandora Mode. Ten pierwszy pozwala graczom zbierać specjalne gemy podczas walki, które wykorzystuje się jako power-upy dla swojej postaci, natomiast Pandora Mode pozwala zwiększyć siłę wojownika, jednak wiąże się to z pewnymi konsekwencjami. Wliczając też fighterów, których sprzedawano oddzielnie w formie DLC (są oni dostępni od razu w edycji na konsolę PS Vita), oddano nam do dyspozycji łącznie 55 zawodników, po 25 z serii SF i Tekken, a także pięciu „gości”. Tryby zabawy w SFxT nie odbiegają od standardów w produkcjach z tego gatunku.
Street Fighter X Tekken, podobnie jak wcześniej Street Fighter IV, działa na silniku MT Framework, a oprawa graficzna wykonana została techniką cel-shading. Tryb arcade okraszono kilkunastoma cut-scenkami, za które również odpowiada Capcom. Do walki zagrzewa graczy dynamiczna ścieżka dźwiękowa, na której nie brakuje utworów wokalnych oraz elektroniki.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych