Super Street Fighter IV - opis gry
Super Street Fighter IV jest bijatyką stworzoną przez Capcom we współpracy ze studiem Dimps, wydaną przez japońską firmę w 2010 na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Oryginalne Street Fighter IV było pierwszą numeryczą częścią serii Street Fighter wydaną przez Capcom od 1999 roku, a Super Street Fighter IV jest jej uprawioną wersją, wzbogaconą o liczne dodatki.
Fabuła Super Street Fighter IV stanowi interquel między „dwójką” a „trójką” i rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach ze Street Fighter II. Po tym jak M. Bison zdołał przeżyć morderczy pojedynek z Akumą, korporacja S.I.N. organizuje kolejny turniej mistrzów sztuk walki w celu wyselekcjonowania najsilniejszych wojowników na Ziemi, którzy mają się przysłużyć do zakończenia projektu BLECE. Każdy z wojowników ma swój własny powód, aby wziąć udział w turnieju, ale S.I.N.'owi najbardziej zależy na Ryu, którego potężna technika Satsui no Hadō, według organizacji, jest ostatnim brakującym elementem potrzebnym do ukończenia tajemniczego BLECE. Z nowych fighterów najciekawszą postacią wydaje się szalona Koreanka Juri, która swoją wyjątkową moc zawdzięcza korporacji S.I.N.
SSF IV jest bijatyką 2D, gdzie środowisko i postacie zostały stworzone w 3D. Twórcy zdecydowali się wyeliminować znaną ze Street Fighter III możliwość parowania ataków oponentów, wprowadzając na to miejsce tzw. revenge system. Działa on na tej zasadzie, iż w trakcie przyjmowania ciosów przeciwnika ładuje się specjalny pasek, który podzielony został na dwie części. Kiedy pasek zostanie wypełniony dostateczną porcją energii, przed graczem otwiera się możliwość wykonania mocarnego ataku o nazwie Ultra Combo. System walki w SSF IV jest bardzo złożony, a do drużyny dwudziestu pięciu wojowników znanych z podstawowej wersji twórcy dodali dziesięciu nowych zawodników. Powróciły także dwie mini-gierk, w których gracz niszczy zaparkowany samochód/beczki, kilka nowych aren, rozbudowania doczekał się również tryb multiplayer na czele z powtórkami walk.
Super Street Fighter IV działa na silniku MT Framework, a oprawa graficzna wykonana została techniką cel-shading. Tryb arcade wzbogacona o kilka wstawek anime wykonanych przez studio GONZO. Gracze mogą zadecydować, w jakim języku przemawiać będą wojownicy - do wyboru są oczywiście japoński i angielski. Za dynamiczną ścieżkę dźwiękową opowiada Hideyuki Fukasawa.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych