Super Mario World 2: Yoshi's Island

Super Mario World 2: Yoshi's Island

8,6
42 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.5
SNES 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
13.5 godzin
Premiery
Świat:
15.08.1995
Europa:
06.10.1995
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
13.5 godzin
Premiery
Świat:
15.08.1995
Europa:
06.10.1995

Super Mario World 2: Yoshi's Island - opis gry

Super Mario World 2: Yoshi’s Island to side-scrollowany platformer wyprodukowany i wydany przez Nintendo na SNES-a (konwersja pojawiła się również na GBA). W grze, choć pojawia się w niej Mario (jako Baby Mario), najważniejszą rolę odgrywa mały dinozaur Yoshi, nad którego poczynaniami przejmuje kontrolę gracz.

Tym razem zadaniem Mario, który występuje w SMW2 jako dzieciak, będzie odbicie Luigiego, którego porwał Magikoopa Kamek. Przyszły hydraulik trafia na wyspę Yoshiego, małego dinozaura, który pomoże mu wypełnić to zadanie.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas rozgrywki naszym zadaniem jest zaliczanie kolejnych poziomów. Po drodze jednak Yoshi będzie też musiał zważać na małego Mario. Ilekroć nasz podopieczny oberwie, Mario zleci z jego grzbietu i zacznie unosić się w bańce nad ziemią. W takim przypadku należy go złapać z powrotem wyrabiając się w czasie - w przeciwnym razie zostanie porwany przez pomioty Kameka. W trakcie próby odbijania małego Yoshi może być wielokrotnie obijany przez przeciwników. Wyjątek stanowią tylko niektóre przeszkody (przepaść, lawa, kolce itd.) - jeśli na nie/w nie wpadniemy, będziemy musieli zaczynać level od początku niezależnie od czasu, jaki pozostał.

 

Sterowanie Yoshim różni się rzecz jasna od sterowania dorosłym Mario z poprzednich gier. Potrafi on biegać, skakać, ale też machać łapkami, co pozwala mu utrzymywać się w powietrzu, chwytać przeszkadzajki swoim jęzorem, a następnie je wypluwać. Przeciwników można też zjadać. W ten sposób ‘tworzymy’ jajka, którymi da się ciskać w rozmaite obiekty.

 

Podczas rozgrywki zdarza się, że znajdziemy gwiazdkę, która transformuje małego Mario w Super Baby Mario. Przejmujemy nad nim wówczas kontrolę, a wachlarz jego umiejętności rozwija się o możliwość szybowania i biegania po ścianach i sufitach. Także Yoshi potrafi znacznie więcej. Oprócz wspomnianych powyżej zdolności jest on w stanie przemienić się w różne pojazdy, jak samochód, łódź podwodną, helikopter lub koparkę, zdobywając w ten sposób chociażby dostęp do ukrytych lokacji.

 

Wersja na Game Boy Advance, która ukazała się pod nieco zmienionym tytułem, oferuje kilka nowych dodatków. Najważniejszy z nich to obecność sześciu nowych poziomów, a także minigry, w której zmagać mogą się cztery osoby (wystarczy jeden cartridge). Gracze, którzy zaliczą wersję z handhelda na 100 proc. mogą też liczyć na nowe zakończenie.

Wideo - Super Mario World 2: Yoshi's Island

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper