Super Monkey Ball 2 - opis gry
Super Monkey Ball 2 to gra zręcznościowa wyprodukowana przez Amusement Vision i wydana przez Segę na GameCube’a. Głównym designerem tytułu był Toshihiro Nagoshi, który znany jest najlepiej jako twórca serii Yakuza.
Druga część Super Monkey Ball opiera się na tym samym założeniu co pierwowzór, który okazał się niespodziewanym hitem. Z grubsza chodzi o to, że wcielamy się w małpiszona zamkniętego w plastikowej kuli, a naszym zadaniem jest przebyć w niej z jednego początku planszy na drugi. Na przejście czeka dziesięć różnych tematycznie światów po dziesięć poziomów każdy. Wypełnione są one platformami o wszelkich możliwych kształtach, przeszkadzajkami i różnymi innymi mechanizmami (niektóre nieobecne w części pierwszej) utrudniającymi lub ułatwiającymi zmagania. Przegrywamy jeśli małpiszon spadnie w przepaść lub skończy się czas.
Gra posiada trzy warianty rozgrywki. Jest to Practice, gdzie możemy wybrać zaliczone już poziomy i w spokoju szlifować umiejętności, oraz Story Mode i Challenge Mode. Story to ten opisany powyżej, w którym musimy zaliczyć dziesięć ‘zestawów’ leveli. Plansze możemy przechodzić w dowolnej kolejności. Challenge to z kolei wyzwania, gdzie mamy dostęp do trudniejszych wersji leveli znanych z trybu fabularnego. Na starcie otrzymujemy dostęp do trzech stopni trudności (Beginner, Advanced i Expert), ale przechodząc plansze bez kontynuacji możemy odblokować jeszcze dwa dodatkowe: Expert Extra i Master.
SMB2 pozwala zbierać dwa rodzaje punktów. Po pierwsze, te ‘zwyczajne’, które otrzymujemy za szybkie przechodzenie leveli i zbieranie bananów (dużych i mniejszych). Po drugie, tzw. play points. Im więcej czasu spędzimy z grą, tym więcej ich nazbieramy, a za to, co zdobędziemy możemy odblokować bonusową zawartość, jak minigry czy wstawki filmowe.
Gra poza singlem posiada tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób. Jest on dostępny w trybie Challenge i w minigrach.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych