Odama - opis gry
Odama jest osobliwym połączeniem pinballa i gry strategicznej. Akcja gry ma miejsce w czasach feudalnej Japonii. Za jej stworzenie odpowiada Yoot Saito, twórca Seamana z Dreamcasta. Tytuł ukazał się na GameCube’ie w 2006 roku.
Głównym bohaterem gry jest Yamanouchi Kagetora, młody dowódca, który pragnie pomścić ojca zdradzonego przez generała Karasume Genshina i zachować tradycję Ninten-dou (“droga niebiańskiej służby”). Siły pod jego dowództwem są wprawdzie skąpe, ale klan Yamanouchi posiada w zanadrzu legendarną broń - Odame.
Odama to nic innego wielka kula, którą na arenie zmagań odbijamy czymś żywo przypominającym flippery z pinballi (łapki umieszczone na dole ekranu). Kula jednak nie wybiera i posyła do piachu wszystkich bez wyjątku - zarówno naszych podkomendnych, jak i wrogów. Gracz ma nad nią ograniczoną kontrolę (a zważać też trzeba na geografię), która ogranicza się do przechylania pola bitwy. Z drugiej strony może jednak wydawać polecenia swoim podopiecznym za pomocą mikrofonu (sprzedawanego razem z grą), by ci opuścili najbardziej niebezpieczne miejsca. Ale trzeba uważać. Jeśli ich morale spadną, nie będą słuchać rozkazów. Na każdym poziomie zadanie polega na tym, aby sforsować bramę przeciwnika i przenieść przez nią dzwon.
Tytuł wydało Nintendo, co wiązało się z błogosławieństwem samego Shigeru Miyamoto, który widział w Odamie niezwykle interesujący koncept. Mógł być on jeszcze bardziej niecodzienny gdyby gra używała bongosów dodawanych do Donkey Kong: Jungle Beat. Grając na nich drugi gracz mógł podwyższać morale armii i rozpraszać wrogów, ale pomysł ten ostatecznie porzucono.
Odama chwalona była za innowacyjny gameplay, ale nie obeszło się bez mniej lub bardziej poważnych zgrzytów. Z krytyką spotkał się zwłaszcza wysoki poziom trudności, krótki czas gry i nie najlepsza grafika.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych