Super Robin Hood - opis gry
Super Robin Hood to dwuwymiarowy action-platformer wyprodukowany przez Codemasters. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach Amstrad CPC, a za jego stworzenie odpowiadali 17-letni w tamtym czasie bracia Oliver. Konsolowa wersja trafiła na NES-a w ramach składanki Quattro Adventure.
Produkcja braci Oliver/Codemasters stara się na swój sposób odwzorować historię o Robin Hoodzie. Gracz, wchodząc w buty legendarnego złodzieja, zapuszcza się do zamku szeryfa Nottingham, by uratować pojmaną przezeń Lady Marion.
Akcja gry rozgrywa się wyłącznie we wspomnianym budynku, a w kwestii gameplayu mamy tu do czynienia z dość standardowym (action) platformerem. Eksplorując włości szeryfa będziemy nie tylko wspinać się po drabinach, skakać po ruchomych platformach, trampolinach i innych takich, ale też likwidować rozmaitych natrętów, np. nieprzyjaźnie nastawionych kuszników. Robin Hood ma w takich przypadkach do dyspozycji swój własny łuk (jego jedyna broń tutaj) oraz umiejętność kucania, która pozwala unikać wystrzeliwanych w jego kierunku strzał.
W grze pojawia się trochę zbieractwa. Podczas rozgrywki kolekcjonujemy serduszka regenerujące zdrowie, różne graty podkręcające licznik punktów oraz klucze odblokowujące dostęp do kolejnych stref zamku. Generalnie jednak rzecz biorąc Super Robin Hood nie należy do najdłuższych tytułów pod słońcem i można go ukończyć w miarę szybko.
Jak wspomnieliśmy na wstępie, na NES-ie gra była częścią składanki Quattro Adventure (zamieszczona okładka i data premiery dotyczą właśnie jej), w której skład wchodził jeszcze Boomerang Kid, Linus Spacehead oraz Treasure Island Dizzy.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych