Super Stardust Portable - opis gry
Super Stardust Portable to strzelanina wyprodukowana przez fińskie niezależne studio Housemarque i wydana przez Sony Computer Entertainment na PlayStation Portable. Tytuł był konwersją Super Stardust HD z PlayStation 3.
Super Stardust zasadniczo jest twin-stick shooterem, czyli strzelanką, w której do sterowania używamy dwóch gałek/drążków. Tutaj jednak, ze względu na specyfikę PSP, jest to niemożliwe. Statkiem kosmicznym poruszamy się za pomocą gałki, a strzelamy korzystając z przycisków ‘geometrycznych’. Samej zmianie uległ też wygląd plansz. Teraz nie przypominają one już małych planet, ale są całkowicie płaskie.
Trzon gameplayu pozostał bez większych zmian. Wszystko sprowadza się do eliminowania atakujących nas zewsząd nieprzyjaciół. Nasz statek dysponuje kilkoma rodzajami broni, w tym bombami, osłoną oraz boostem pozwalającym łatwiej kontrolować maszynę. Istnieją trzy rodzaje pocisków, pomiędzy którymi możemy (a właściwie musimy) przełączać się w każdej chwili. Atakiem jednego typu nie pokonamy bowiem wszystkich nieprzyjaciół. Działanie pocisków można ulepszać, do czego służą power-upy w postaci specjalnych żetonów. W skrajnych sytuacjach przydają się wspomniane bomby, które eliminują wszystkich na znacznym obszarze.
Gra oferuje trzy warianty rozgrywki. Ten najważniejszy to Arcade, w którym początkowo mamy dwa stopnie trudności do wyboru (z czasem można odblokować kolejne). Co warto dodać, ostatni boss został w nim dopakowany względem wersji HD. Drugi tryb to Planet Mode, który daje możliwość skupienia się tylko na wykręcaniu wyników (tylko na uprzednio odblokowanych planszach), a trzeci -- to nowość -- Impact, gdzie korzystamy tylko z boosta i bomb.
Wersja Portable nie posiada multiplayera.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych