Syberia II to tytuł przygodowy stworzony przez MC2-Microids, jako kontynuacja pierwszej odsłony Syberii. Rozgrywka w Syberia II – podobnie jak w poprzedniku – opiera się na eksplorowaniu lokacji przedstawianych w rzucie TPP i odszukiwaniu rozsianych po nich przedmiotów oraz ich późniejszej rekombinacji i wykorzystania w celu pokonania napotkanych przeszkód. Syberia II pojawiła się na PC, konsolach PlayStation 2 i Xbox. W latach 2014-2017 roku tytuł zadebiutował na PS3, Xbox 360 oraz Nintendo Switch.
Syberia II jest bezpośrednią kontynuacją pierwszej odsłony przygodowej serii Microids, ale nie wymaga znajomości jej scenariusza. Deweloperzy pomyśleli o osobach, które nie miały wcześniej do czynienia z Syberią – w drugim epizodzie gry znajduje się wprowadzający rozdział, który streszcza wydarzenia z pierwszej odsłony przygód Kate Walker. W trakcie zabawy wyruszymy z Nowego Jorku na Syberię, gdzie wg pogłosek nadal żyją biologiczni potomkowie mamutów z epoki prehistorycznej.
Dalsza część tekstu pod wideo
W trakcie rozgrywki gracz musi rozwiązywać proste łamigłówki w stylu charakterystycznym dla klasycznych przygodówek. Najważniejsze jest wyszukiwanie przedmiotów rozsianych na planszach. Deweloperzy wykorzystali zasady gameplayowe wypracowane przez LucasArts: w trakcie rozgrywki nie można się „zaciąć” czy popełnić krytycznych błędów (postać nie może zginąć). Dzięki temu nie trzeba martwić się o ciągłe save’owanie gry i można spokojnie skupić się na interakcjach z wirtualnym otoczeniem.
Tytuł został gorąco przyjęty przez recenzentów, którzy chwalili wyrafinowaną fabułę oraz ładną oprawę wizualną. Średnia ocen Syberia II wynosi 8/10. W 2012 roku Microids ujawniło na swojej facebookowej stronie, że firma podpisała umowę z Benoitem Sokalem, który ma zająć się ponownie napisaniem scenariusza do nowej odsłony serii. Rozpoczęły się prace nad trzecim epizodem gry.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych