Tales of Symphonia: Dawn of the New World

Tales of Symphonia: Dawn of the New World

6,5
10 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco Tales Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
26.06.2008
Europa:
13.11.2009
Polska:
11.02.2010
Producent:
Namco Tales Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
26.06.2008
Europa:
13.11.2009
Polska:
11.02.2010

Tales of Symphonia: Dawn of the New World - opis gry

Tales of Symphonia: Dawn of the New World jest japońską grą RPG wyprodukowaną przez Tales Studio i wydaną przez Namco na Wii w 2008 roku. Dawn of the New World to bezpośrednia kontynuacja wydanego na GC i PS2 Tales of Symphonia. [UWAGA! Opis fabuły (pierwszy akapit) zawiera spoilery z zakończenia Tales of Symphonia!]

Po wydarzeniach przedstawionych w Tales of Symphonia, gdzie wspólnymi siłami bohaterowie z Lloydem Irvingiem na czele doprowadzili do połączenia Tethe'alla i Sylvarant, na świecie zapanował chaos. Drastycznie zaczął się zmieniać klimat - rzeki zaczęły wysychać, gorące pustynie przeobrażać w lodowe pustkowia. Jakby tego było mało, wybucha konflikt między przedstawicielami obu cywilizacji. Gracz wcieli się w postać Emila Castagniera, mieszkańca Palmacosta, który był świadkiem śmierci swoich rodziców z rąk Lloyda podczas bitwy znanej później jako “Blood Purge”. Chłopak wyrusza w świat, by zemścić się na oprawcy.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Dawn of the New World, jak większość tradycyjnych jRPG-ów, opiera się na dwóch zasadniczych częściach: eksploracji i walce. W trakcie eksploracji przemierzamy rozmaite lokacje i stykamy się z różnymi postaciami. Co jednak ważne, nie ma tu mapy świata - cel naszej eskapady wybieramy metodą pont’n’click.

 

Bardziej rozbudowana jest walka. Istotną jej częścią jest Elemental Grid. Generalnie wszystko w świecie Tales of Symphonia posiada swój żywioł. My, wpływając na to, który z nich dominuje na polu bitwy (odpalając odpowiednie umiejętności), możemy zmieniać takie rzeczy jak efektywność ataków czy udział postaci w technikach łączonych. EG można by porównać z rozwiązaniem zastosowanym w Chrono Cross.

 

Kolejną dużą zmianą jest możliwość łapania i rozwijania potworów, których w grze umieszczono ponad 200. Rekrutacja odbywa się gdy je pokonamy, a na EG znajdą się pola naznaczone przez odpowiedni żywioł. Potworami steruje konsola i normalnie możemy ze sobą zabrać czterech tego typu podopiecznych.

 

Postacie i potwory zyskują nowe poziomy po zdobyciu punktów doświadczenia lub GRADE (potwory można poza tym karmić podbijając ich parametry). Ten drugi motyw wiąże się z obecnością bohaterów pierwszej części ToS - na nowy level wskakują oni bowiem po kluczowych wydarzeniach fabularnych (znów kłania się Chrono Cross). Grę można potem przechodzić drugi raz, wówczas GRADE służy od odblokowywania nowych funkcji.

 

Tales of Symphonia: Dawn of the New World otrzymywała średnie oceny. Gra według recenzentów posiadał ciekawy system walki (plus multiplayer dla czterech osób), lecz poza tym cała reszta mocno raziła w niej przeciętnością.

Wideo - Tales of Symphonia: Dawn of the New World

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper