Tales of Xillia 2 to bezpośrednia kontynuacja Tales of Xillia i czternasta odsłona serii Tales of, za produkcją której stoi firma Namco Bandai. Gra wydana została tylko i wyłącznie na PlayStation 3 i jest znacznie mroczniejsza od pierwszej odsłony.
Druga część gry toczy się rok po wydarzeniach z oryginału, na terenie dwóch zjednoczonych światów - znanego nam doskonale Rieze Maxia i Elympios. Ten drugi zamieszkany jest przez zaawansowaną technologicznie nację, co z miejsca wpłynęło na stylistykę gry. Przemierzając industrialne korytarze i futurystyczne metropolie, można poczuć, że produkcja jest teraz dużo bardziej mroczna, nawiązując w wielu momentach do stylistyki noir. Fabuła skupia się na istnieniu równoległych wszechświatów niebezpiecznie ingerujących w główną linię czasową. Zadaniem bohaterów jest przejście do owych wszechświatów, znalezienie przyczyny rozbieżnej linii czasu i zniszczenie jej. Oczywiście postacie borykają się co rusz z dylematami moralnymi - muszą niszczyć alternatywne wszechświaty, by ratować swój własny.
Dalsza część tekstu pod wideo
Para nowych, głównych bohaterów to młodzieniec imieniem Ludger Kresnik pracujący dla pewnej korporacji oraz ośmioletnia Elle Marta, której ojciec zlecił odnalezienie mistycznej krainy - Land of Canaan. Losy obu postaci szybko się splatają. System walki nie różni się jakoś drastycznie od tego z jedynki, ale wprowadzono kilka nowości. Oprócz magicznych słabości, wrogowie są teraz także wrażliwi na różne typy broni. Ponadto Ludger potrafi w locie przełączać się pomiędzy pistoletami, młotem i mieczami. Wytrzymałych przeciwników najlepiej bić młotem, szybkich wrogów mieczami, a w walce na dystans świetnie sprawdzają się pistolety. Opcję błyskawicznego przełączania się pomiędzy broniami posiada tylko Ludger. Ponadto dysponuje on czymś na wzór "limit-breaka". Gdy wskaźnik w rogu ekranu się napełni Ludger można dokonać transformacji stająć się maszyną do zabijania.
W grze sporą rolę odgrywają też podjęte przez nas decyzje. Wpływają one nie tylko na relacje z innymi postaciami, ale i na nadchodzące wydarzenia. Produkcja została podzielona na rozdziały i dodano w niej irytujący niektórych wątek ekonomiczny. Otóż na samym początku gry Ludger zostaje poinformowany o tym, że ma do spłacenia dług. Chcąc przejść do następnego rozdziału gracz musi więc spłacić określoną kwotę, a gdy jej nie posiada niezbędny staje się farming. Jeśli nie spłacimy długu naszemu wierzycielowi akcja gry nie ruszy do przodu. Pomiędzy poszczególnymi rozdziałami nie brakuje też subquestów, w których rozwiązujemy problemy innych postaci spotykanych w miastach (tzw. character chapters). Producenci gry nie zapomnieli o bohaterach pierwowzoru - fani serii mogą spotkać m.in. takie postacie jak Jude czy Milla i zobaczyć, jak potoczyły się ich perypetie. Za projekty postaci odpowiada Daigo Okumura, a utwór promujący grę pod tytułem "Song 4 u" zaśpiewała znana gwiazda j-popu - Ayumi Hamasaki.
Komentarze (17)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych