Teenage Mutant Hero Turtles II: The Arcade Game - opis gry
Teenage Mutant Hero Turtles II: The Arcade Game to chodzona bijatyka wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się pierwotnie na automatach, potem jego konwersje trafiały też na inne sprzęty, w tym Nintendo Entertainment System (NES).
W odróżnieniu od poprzedniej części, którą dałoby się określić jako action-adventure, tutaj mamy do czynienia z niczym nieskrępowaną młócką. Fabuła jest prosta i stanowi jedynie pretekst do podjęcia działań - przyjaciółka żółwi, dziennikarka April O’Neil, oraz ich mistrz, Splinter, zostają porwani. Naszym zadaniem jest odbicie tej dwójki i oklepanie mich hurtowej ilości naprzykrzających się oprychów z Klanu Stopy.
Do wyboru mamy jednego z czterech żółwi. Oprócz oczywistego faktu, że posługują się one innym rodzajem oręża, inaczej wygląda też kilka innych szczegółów. Donatello jest wolny, ale jego broń posiada największy zasięg, u Michelangelo jest zupełnie na odwrót, a Leonardo to najlepiej zbalansowana postać nie posiadająca ani ewidentnych wad, ani ewidentnych zalet. Podczas rozgrywki używamy dwóch przycisków - jeden odpowiada za skok, drugi za atak. Wciśnięcie obu jednocześnie odpala atak specjalny (zjadający nieco energii), można też przerzucić przeciwników nad głową. W ten sposób jesteśmy w stanie zadać obrażenia więcej niż jednemu oponentowi.
W grze pojawiają się rozmaici przeciwnicy. Rodzaj(/e) ich umiejętności zależy często od koloru uniformu. Są też bossowie, których powinni kojarzyć fani kreskówki/komiksu. Występują tu m.in. Bebop i Rocksteady (razem i oddzielnie), Baxter Stockman, Krang i Shredder.
Wersja z NES-a różni się nieco od tej z automatów. Grafika wprawdzie prezentuje się gorzej, ale twórcy dodali dwa nowe poziomy, stare wydłużyli, a ponadto dorzucili nowe rodzaje przeciwników.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych