The Cave - opis gry
Wydane na początku 2013 roku The Cave proponuje graczom miks platformówki z grą przygodową, podlany specyficznym humorem, z którego słyną twórcy - Double Fine Productions. Tytuł ukazał się na platformach cyfrowych PlayStation 3, Xboksa 360 i Wii U.
Pomysł na tę grę zrodził się w głowie Rona Gilberta jeszcze na długo przed stworzeniem kultowego Secret of Monkey Island, jednak dopiero w roku 2013 udało się go zrealizować. Idea opiera się na gadającej jaskini, która przyciąga do siebie śmiałków chcących odkryć i urzeczywistnić swoje najskrytsze marzenia. Podobnie jak w debiutanckiej przygodówce Rona, Maniac Mansion z 1987 r., gracz sam wybiera z dostępnej puli, kto będzie bohaterem przygody. Decyzja musi być podjęta z głową, bo później nie ma możliwości zmiany składu i zależy od niego to, czego doświadczysz przez najbliższe 4 godziny.
Cave wygląda jak klasyczna platformówka 2D, której stylistycznie najbliżej do LittleBigPlanet. Sam przebieg rozgrywki przypomina jednak bardziej amigowego klasyka Lost Vikings, a zatem zręczne skakanie schodzi na dalszy plan, ustępując miejsca przygodowej konwencji, w której trzeba też ruszyć głową i umiejętnie manewrować cechami dostępnych postaci. Tych w formie grywalnej przygotowano łącznie 7, spośród których wybieramy trójkę. Wybór ten ma niebagatelne znaczenie – każdy bohater reprezentuje odmienny świat, który odwiedzisz tylko z nim, a także posiada unikalną zdolność przydatną podczas pokonywania napotkanych przeszkód. Przykładowo rycerz na żądanie może stać się nieśmiertelny, naukowiec włamie się do systemu, a poszukiwacz przygód wykorzysta swój atrybut w postaci liny i bujnie się nad przepaścią. Pomiędzy wybranymi do teamu możesz się w dowolnej chwili przełączać, co w zasadzie jest nieodłącznym elementem gameplayu – łamigłówki często wymagają bowiem udziału nie tylko pary, ale i całej trójki. Czasami wszyscy jednocześnie muszą np. pociągnąć za dźwignię, aby mechanizm zatrybił, innym razem ekipa musi stanąć na spróchniałym moście, aby ten pod wpływem obciążenia się zawalił.
Miłym akcentem produkcji Double Fine jest poczucie humoru w tym ironiczne wystąpienia gadającej jaskini, która na bieżąco komentuje nasze poczynania. Po ukończeniu gry Zabawę można rozpocząć od nowa z udziałem 3 innych postaci. Tym sposobem można być świadkiem nieco innego przebiegu wydarzeń. Część odwiedzanych miejscówek co prawda się powtarza i trzeba rozwiązać te same łamigłówki (w nieco inny sposób z uwagi na zdolności bohaterów), ale reszta to zupełnie nowe levele, dedykowane wybranej ferajnie. Dla urozmaicenia rozgrywki, deweloper pozwolił nam także na grę w kooperacji (opcja dostępna jest tylko lokalnie).
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych