The Conduit 2 - opis gry
The Conduit 2 jest strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną przez High Voltage Software i wydaną przez firmę Sega w kwietniu 2011 roku na Nintendo Wii. „Dwójka” jest bezpośrednim sequelem The Conduit, który na platformie Big N zadebiutował w 2009 roku.
Sequel The Conduit kontynuuje wątek fabularny z poprzedniej części. Gracz ponownie wciela się w agenta Michaela Forda, którego zadaniem było powstrzymanie inwazji obcej rasy Drudge'ów. Pierwotny plan się nie powiódł, w wyniku czego grający przenosi się do legendarnej Atlantydy, gdzie zdobywa mityczną zbroję oraz budzi Andromedę z długiego letargu. Mimo tematu inwazji obcej rasy, w grze nie brakuje akcentów humorystycznych - kwestie wypowiadane przez Michaela stanowią zlepek starych, zasłyszanych gagów, jednak bywają zabawne. W praktyce fabuła w The Conduit 2 nie ma większego znaczenia i jest jedynie pretekstem do tego, aby jak najczęściej pociągać za spust. Zupełnie tak samo, jak miało to miejsce w oryginale.
Produkcja High Voltage Software w kwestii rozgrywki pełnymi garściami czerpie z takich serii jak Call of Duty czy Halo - jest zatem klasyczną strzelaniną FPP, w której liczy się przede wszystkim zręczność oraz szybkość reakcji gracza. Od serii Infinity Ward/Treyarch zapożyczono system levelowania oraz zdobywania nowych umiejętności (tzw. Perki), z kolei design świata, broni, niektórych wrogów oraz trybów rozgrywki, przywodzi na myśl dzieła Bungie Studios. Znany z „jedynki” system All-Seeing Eye (ASE), dzięki któremu bohater potrafi wykryć ukryte pułapki i rozwiązywać proste zagadki logiczne, został nieco zmarginalizowany, jednakże nadal stanowi ważny element rozgrywki. Autorzy postanowili zwiększyć tempo akcji dodając przycisk odpowiedzialny za bieg oraz skracając czas regeneracji energii, rezygnując całkowicie z pomocnych apteczek czy wskaźników zdrowia. Kampanię można przechodzić w kooperacji z drugim graczem, a deweloper ponownie przygotował rozbudowany tryb multiplayer, zarówno online, jak i na split-screenie (dla czterech graczy).
W momencie premiery The Conduit był jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie gier na Wii, natomiast „dwójka”, która również działa na silniku Quantum3, wygląda bardzo podobnie. Za ścieżkę dźwiękową ponownie odpowiada duet kompozytorów Diego Stocco - Rick Nielsen.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych