Contra ReBirth - opis gry
Contra ReBirth to dwuwymiarowa strzelanka typu run and gun wyprodukowana przez japońskie studio M2 i wydana przez Konami w serwisie sieciowym WiiWare. ReBirth to dwunasta odsłona serii Contra.
Jest rok 2633. Grupa Neo-Salamander Force przenosi się w czasie w lata 70. XX wieku, aby zniszczyć oddział Contra gdy ziemska technologia jest jeszcze na prymitywnym poziomie. Żeby przeciwdziałać zagrożeniu do akcji wkraczają dwaj komandosi, których rząd światowy także przenosi kilkaset lat w przeszłość.
Rozgrywka w Contra ReBirth jest hołdem złożonym pierwszym częściom serii. Grać możemy na trzy sposoby - za pomocą Wiilota, classic controllera bądź pada od GameCube’a. Do wyboru na starcie są dwie postacie, Bill Rizer (klasyczna Contra) i Genbei Yagyu (Neo Contra), a kolejne dwie czekają na odblokowanie (musimy przejść kampanię na Easy i Normal). Do dyspozycji mamy tryb singlowy i multiplayer dla dwóch osób.
Rozgrywka to żadna szczególna filozofia - nacieramy w prawą stronę ekranu likwidując hurtowe ilości żołnierzy Neo-Salamander Force. Po drodze możemy natknąć się na trzy power-upy ułatwiające nieco zadania. Twórcy przygotowali pięć poziomów, które możemy przechodzić na dwóch stopniach trudności. Na Easy przygotowano kilka ułatwień, np. możliwość zachowania dopałki po wtopie, ale karą za brak ambicji jest niemożność rozegrania potyczki z ostatnim bossem, a co z tym idzie - brak prawdziwego zakończenia.
Muzykę do gry skomponował Manabu Namiki, kompozytor, który udzielał się przy innych produkcjach spod szyldu ReBirth (był to jeszcze Gradius i Castlevania). Ścieżką dźwiękową tworzą aranżację z pierwszej Contry.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych