The Elder Scrolls III: Morrowind - opis gry
The Elder Scrolls III: Morrowind to tytuł role-playing rozgrywający się w sandboksowym świecie, przygotowany przez Bethesda Game Studios i wydany przez Bethesda Softworks na PC oraz Xboksa w 2002 roku. Morrowind był pierwszą odsłoną serii The Elder Scrolls, która trafiła na konsole. Wielki sukces produkcji zainicjował eksplozję popularności zachodnich RPG-ów na konsolach, torując następnie drogę dla Obliviona, Mass Effect, Fallout 3 itp.
The Elder Scrolls III: Morrowind zostało zaprojektowane z myślą o swobodnej rozgrywce, a nie o przedstawianiu wyrafinowanej fabuły. Historia rozgrywa się na bardzo rozległym obszarze obejmującym wyspę Vvardenfeel w granicach prowincji Morrowind, zajmowanej głównie przez rasę Dunmer. Główna linia questów podejmuje temat powrotu do życia uśpionego bóstwa Dagoth Ur, skrytego w czeluściach wulkanicznej Czerwonej Góry. Dagoth Ur pragnie przywrócenia swojej dawnej mocy i obalenia rządów Imperium. Gracz wciela się w reinkarnację Indorila Nerevara, herosa rasy Dunmer, który - wg legend - ma przeciwstawić się nikczemnemu bogowi. Główny wątek fabularny stanowi tylko znikomy procent rozgrywki w The Elder Scrolls III: Morrowind. Lwią część gameplayu stanowią questy opcjonalne, często bardzo rozbudowane. Gracz może poświęcić ponad 100 godzin na ich wykonywanie, pomijając w tym czasie zadania z głównej kampanii.
Walka w Morrowind przebiega w czasie rzeczywistym, w podobnym stylu do tej z The Elder Scrolls II. Gracz decyduje o momencie zdania ciosu przeciwnikom, ale nie ma wpływu na zasłanianie się przed szlagami. O unikaniu ataków decyduje poziom naładowania zdolności blokowania oraz atrybuty zwinności i szczęścia.
Morrowind został bardzo ciepło przyjęty przez recenzentów na całym świecie. chwalona była oprawa graficzna - przede wszystkim za ciekawy i mroczny design, oddający egzotyczność prowincji Morrowind. Niestety wersja na Xboksa borykała się z problemami technicznymi - tytuł wielokrotnie zaliczał spadki szybkości animacji na konsoli Microsoftu. Jako wada wymieniany był również kiepski interfejs, a w szczególności źle przemyślany dziennik (journal), w którym nie sposób było łatwo doszukać się potrzebnych aktualnie informacji.
Morrowind sprzedał się w ilości ponad 4 mln sztuk na PC i Xboksie oraz zebrał ponad 60 branżowych nagród. W edycji Game of the Year na Xboksie, wydanej w 2003 roku, umieszczono rozszerzenie gameplayu zwane Bloodmoon. Wcześniej dodatek dostępny był tylko na PC.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych