The House of the Dead - opis gry
The House of the Dead to strzelanina “na szynach” w klimatach horroru wykorzystująca light guna. Za jej produkcję odpowiadało należące do Segi studio Wow Entertainment, gra pojawiła się na Saturnie w 1998 roku dając początek serii popularnych rail shooterów.
HotD posiada wprawdzie pewną otoczkę fabularną, ale jest ona tylko pretekstem do podjęcia wyzwania. Akcja dzieje się w 1998 roku. Agent Thomas Rodan otrzymuje niepokojący telefon od swojej narzeczonej znajdującej się w rezydencji Curiena, znanego biochemika i genetyka. Dochodzi tam do dziwnych zjawisk i zniknięć. Razem z agentem G Rodan udaje się na miejsce, by sprawdzić te sygnały. Szybko wychodzi na jaw, że Curien to szaleniec próbujący pojąć istotę życia i śmierci, a z powodu jego eksperymentów dwójka bohaterów będzie musiała się zmierzyć z inwazją rozmaitych straszydeł, głównie zombie.
W HotD nie mamy kontroli nad ruchami postaci - naszym zadaniem jest po prostu wytrzebienie nadciągających przeciwników. Do dyspozycji oddano nam pistolet, w którego magazynku mieści się sześć nabojów. By go przeładować, należy wycelować poza obręb ekranu telewizora i wystrzelić. O stanie zdrowia informują natomiast pochodnie - udany atak przeciwnika lub zastrzelenie cywila sprawia, że jedna z nich znika. Zdrowie możemy poprawić zgarniając porozmieszczane gdzieniegdzie medykamenty. Niektóre z nich mogą nam też zaoferować uratowani cywile.
W trakcie zmagań możemy podejmować decyzje, które wpływają na przebieg rozgrywki. Dla przykładu - w zależności od tego czy uratujemy cywila, nasza postać obierze inną drogą. Jeśli uratujemy wszystkich nieszczęśników potrzebujących pomocy, pod koniec gry odblokujemy dostęp do ukrytego pomieszczenia z dużą liczbą żyć i innych bonusów.
Gra posiada kilka zakończeń. To, które obejrzymy, zależy od ilości zdobytych punktów i liczby skuch.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych