The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D - opis gry
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D to gra przygodowa wyprodukowana przez studio Nintendo EAD oraz Grezzo, a następnie wydana przez firmę Nintendo w czerwcu 2011 roku na konsolę 3DS. Ocarina of Time 3D to remake jednej z najwyżej ocenianych gier wideo w historii, która ukazała się w 1998 roku na Nintendo 64.
W prapoczątkach istnienia, trzy Boginie: Din, Nayru oraz Farore stworzyły świat oraz zaludniły go stworzeniami. Potem opuściły go, wracając do boskich krain. Pozostawiły po sobie jednak potężny artefakt-drogowskaz - TriForce (charakterystyczny dla serii Zelda „potrójny trójkąt”). Artefakt ten siły dobra, zwykle w grach z tego cyklu prezentowane przez prawowitego króla i tytułową księżniczkę Zeldę, zamierzają chronić przed zakusami sił złych. Antagonistą jest tutaj przywódca pustynnych ludzi, a nazywa się Ganondorf. Obdarzona zdolnością proroctwa księżniczka Zelda przewiduje, że wkrótce złu przeciwstawi się chłopiec z Lasu Kokiri o imieniu Link, w którego wciela się gracz. Ocarina of Time 3D jest bardzo wiernym remake’iem. Oznacza to bardzo ciekawe zadania główne, tony questów pobocznych i sekretów, a także przedstawienie wielu kultowych przedmiotów, które w późniejszych częściach Zeldy także pełniły kluczową rolę - bumerang, miecz, linka z hakiem, bomby, różnego rodzaju wdzianka czy buty.
Rozgrywka pozostała wierna oryginałowi, choć ze względu na fakt, iż gra powstała na znacznie mocniejszej platformie niż wcześniej, gameplay został wzbogacony o nowe elementy. Po pierwsze, sterowanie za pomocą wychylania konsoli na boki. Sprawdza się to w przypadku kilku broni czy widoku FPP, jednak jest całkowicie opcjonalne. Grając w trybie 3D można przez to zgubić efekt głębi, chociaż jeśli gracz unosi samą konsolę w wybraną stronę, to może to być użyteczne nawet z włączonym trójwymiarem. Drugą sprawą jest oczywiście interfejs. Teraz wszystkie użyteczne opcje znajdują się na dolnym ekranie konsoli, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Oprócz tego wyeliminowano też kilka bugów obecnych w wersji na Nintendo 64. W sferze rozgrywki produkcja Nintendo dzieli się na trzy podstawowe segmenty: eksplorację, walkę oraz zbieractwo. Początkowo mamy dostęp do niewielkiej liczby lokacji, jednak wraz z rozwojem fabuły zyskujemy nowe umiejętności i gadżety, dzięki którym Link jest w stanie dostać się w niedostępne wcześniej miejsca.
Oprawa graficzna The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D prezentuje się co najmniej dobrze - dużo lepsze tekstury, po stokroć ładniejsze modele postaci animacja, a do tego bardziej bogate w detale otoczenie wyglądają znacznie lepiej niż w leciwym klasyku z N64. Efekt 3D został zaprojektowany w sposób miły dla oka, z kolei przygrywające w tle utwory zostały nieco odświeżone.
Komentarze (21)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych