The Legend of Zelda: Ocarina of Time

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Ocena wg platformy:

N64 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
21.11.1998
Europa:
11.12.1998
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
21.11.1998
Europa:
11.12.1998

The Legend of Zelda: Ocarina of Time - opis gry

The Legend of Zelda: Ocarina of Time to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Nintendo na konsolę Nintendo 64. Była to ogólnie piąta część serii serii LoZ i pierwsza, która zaliczyła przeskok w trójwymiar. Ocarina of Time powszechnie uchodzi za kamień milowy branży elektronicznej rozrywki i za jedną z najlepszych gier wszech czasów.

Głównym bohaterem, zgodnie z tradycją serii, jest tutaj Link, który zamieszkuje w wiosce elfopodobnych Kokiri. Pewnego dnia zrzuca on klątwę z Wielkiego Drzewa Deku, strażnika owej wioski, ale czyn ten okazuje się niewystarczający. Sprawcą problemów Deku, jak się wkrótce okazuje, jest bowiem Ganondorf, lider ludu Gerudo, który poszukuje Triforce, potężnego reliktu zapewniającego posiadaczowi ogromną moc. Link musi go w tym uprzedzić.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra wrzuca nas do dużego trójwymiarowego świata, którym jest kraina Hyrule zamieszkana przez różne mniej lub bardziej fantastyczne stworzenia. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Link ma do dyspozycji miecz i tarczę, ale może też używać innych środków, jak bomb, bumeranga czy czarów. Do celowania używa się tu systemu zwanego Z-targeting, który pozwala głównego bohaterowi skupić się na konkretnym celu - kamera w takim przypadku podąża za nim i za przeciwnikiem. W grze pojawiają się również czynności kontekstowe, umożliwiając wykonywanie różnych rzeczy jednym przyciskiem pada. Podobnie jak poprzednie części, Ocarina of Time skupia się na walce, eksploracji i rozwiązywaniu zagadek w dungeonach. Zwłaszcza ten ostatni aspekt został tu rozwinięty.

Link zdobywa nowe umiejętności (i możliwości) z czasem, odwiedzając kolejne dungeony ulokowane w różnych zakątkach Hyrule. Co warto dodać, do niektórych miejsc nie mamy dostępu od razu, więc możemy/musimy do nich wracać. Gra oferuje także side-questy, dzięki którym możemy zdobyć różne przydatne rzeczy, np. lepsze bronie lub dostęp do Epony, która znacząco przyspiesza podróżowanie po świecie gry.

Gra rozpoczyna się gdy Link jest dzieckiem, następnie jednak dorasta. W obu przypadkach ma on unikalne zdolności. Gdy jest mały potrafi przecisnąć się przez szpary i małe otwory do niedostępnych normalnie pomieszczeń, ale z drugiej strony nie jest w stanie korzystać z niektórych przedmiotów. Z czasem protagonista zdobywa tytułową okarynę czasu. Może na niej odgrywać melodie przydające się w rozmaitych okolicznościach - niektóre niezbędne są by ruszyć z fabułą, inne przydają się podczas opcjonalnych questów (vide Epona), umożliwiają podróżowanie w czasie albo przełączanie się pomiędzy dwiema wersjami Linka. Jeśli ktoś potrafi, może także odegrać na niej własne kawałki.

Wideo - The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper